Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Snakket med en gammel venninne jeg ikke hadde sett på flere år. Hun fortalte meg at hun var alenemor. Datteren fikk hun ved en one-nightstand og hun visste ikke hvem faren var. Hun visste bare fornavnet hans og de hadde ikke utvekslet tlf.nr. Hun hadde aldri sett han igjen etter den ene natten. Synst nå hele historien bare er trist og fæl jeg. Hvem er det mest synd på; datteren eller han som er far og ikke vet det. Fikk det plutselig for meg at det må være ganske mange menn der ute som er pappa, men som ikke vet det. Hadde jeg vært mann så hadde jeg iallefall hatt kontakt med jenter jeg hadde ligget med - iallefall til jeg visste de ikke var gravide. Nå har min venninne like mye av "skylden", men vet ikke menn bedre?
AnTiLoPeSvIn Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 de mennene som har one night stand som ikke bruker kondom må være støkke dumme. samme gjelder for kvinnene også. Ikke bare tanken på graviditet men også kjønnsykdommer i samme sleng. Så det er ikke mye synd i de mennene.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Er jo forsåvidt ikke noe mer synd på damene. Mest synd på barna som da kommer ut av dette, helt uten planleggin, uten foreldre som vet hvem den andre er osv...
Alba44 Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Helt enig med antilopesvin. Det er de uskyldige barna det går ut over.
Libido- Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Synes hun burde finne denne fyren å fortalt han det. Synes alle fedre har krav på å vite at de faktisk er det. Men som de andre sier, det er barna det er mest synd på.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 De brukte kondom, men hun ble nå allikevel gravid. Det er flere år siden nå. Denne faren kan jo godt ha egne barn nå. Synst bare at alle menn som har one-nightstands bør holde kontakten med damen til de helt sikkert ikke vet at hun ikke ble gravid. Hadde ikke likt at min mann fikk vite at han hadde barn 9 år etter befruktning. Synst så synd på datteren til min venninne.
Odine! Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg synes hun er tøff som har valgt å beholde barnet! Disse mennene tviler jeg tenker på muligheten for at det kan bli barn av det, og lever i lykkelig uvitenhet om hva de går glipp av. Den jeg synes mest synd på, er barnet, særlig hvis hun er en som har behov for å vite "hvor hun kommer fra".
Stratos med 3 barn Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Det er da ikke bare mannens ansvar å holde kontakten? Jeg har hatt et one night stand jeg også hvor jeg ikke har helt greie på hva typen het, men ikke fader om jeg var så interessert i å holde kontakten senere heller....! Så der stiller vi vel i grunnen ganske likt vil jeg tro! Forøvrig er det bare kanskje synn på barnet og absolutt ikke synn på foreldrene. Min holdning er at det kanskje er bedre å ikke vite hvem far er (så lenge dette er sannhetene) enn å bli plaget av en dårlig far! Er jo ikke sikkert denne mannen hadde blitt noen god far for jenta akuratt....., når omstendighetene er som de er.
Ouagadougou Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 Hvor traff hun han? På byen eller på en fest? Dersom det var på en fest så må det jo være enkelt å finne ut av det. Bor dere i stor by eller? Som oftest er det jo alltid en som kjenner en som kjenner osv. Tror jeg hadde lekt detektiv for å prøve å finne ut av det. Dersom man har fornavn + alder (om hun har det) + et eller annet (bydel? yrke? - noe må de da ha snakket om før de hadde one-nightstandet?) så må man vel kunne klare å finne ut av noe.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #10 Skrevet 29. oktober 2007 Er vel ingen jente som sier "Hei du! Kan ikke du ringe meg neste mnd for å høre om jeg er gravid?" Må vel være i mannens interesse at her holder vi et øye med kvinnen man har sex med. Vokser magen på kvinnen så bør man kanskje gjøre seg til kjenne og si "takk for sist".
meg & to små vampyrer Skrevet 29. oktober 2007 #11 Skrevet 29. oktober 2007 Poenget er vel at det er like mye kvinnens ansvar å sørge for dette som det er mannens ansvar. Begge må ta ansvar for kondomer og begge må sørge for at om det skulle være noe så kan man bli nådd av den andre. Ting skjer. Lurt å ikke være helt naiv på slike ting.
Stratos med 3 barn Skrevet 29. oktober 2007 #12 Skrevet 29. oktober 2007 ikke enig! Like mye kvinnens ansvar å forvisse seg om hvem hun har sex med, eller også la være om mannen ikke vil "gi seg til kjenne"!!!
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #13 Skrevet 29. oktober 2007 Hun hadde sex på ferie til Oslo. Da hun fant ut at hun var gravid reiste hun tilbake til utestedet i håp om å finne han igjen. Hun hadde også en annonse inne i en avis. En etterlysning om at den kjekke lyse mannen som var der og der burde ta kontakt. Jeg vet ikke så mye mer.....synst bare historien var litt rar.
Tuttalutta Skrevet 29. oktober 2007 #15 Skrevet 29. oktober 2007 Kan jo være at historien er oppdiktet også? At hun vet hvem faren er, men ikke vil ha noe med han å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå