Gå til innhold

laaaang sylkus, noen fler som har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

forrige mnd hadde jeg 35 dager og denne måneden hadde jeg 36 dager.. det irriterer meg så innmari! Er ikke 36 dager veldig lenge??

er det kanskje fordi jeg tenker så mye på graviditet at jeg får det mon tro?

noen fler her inne som sliter med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du, jeg har det på samme måte. Det går vanligvis 35-38 dager mellom hver gang. Utrolig kjedelig egentlig. Jeg har også lurt på om det er normalt, eller om det skyldes at kroppen ikke har kommet skikkelig i gang etter jeg sluttet med pillen. Men det er jo ganske lenge siden, så alt burde vel ha kommet i gang nå?! Sluttet med pillen for ett år siden.

Men når i syklusen har vi eggløsning da egentlig? Vanligvis er det dagen vi får TR dag nr 1, og så kommer eggløsningen på dag 14 (har jeg lest her på bim hvertfall). Skal vi også følge dette?

Skrevet

jeg sluttet også på pillen for godt over et år siden så det er lite sannsynlig at det henger noe igjen fra de..

når det gjelder eggløsning så er jeg ikke helt sikker, det er vel gjerne litt individuellet fra person til person også..

men jeg pleier innimellom å kjenne når jeg har eggløsning og for noen mnd siden da jeg lå på ca 30 dagers sykluser så kom den ca etter 14-18 dager.. men nå så aner jeg ikke. gidder ikke å bruke penger på el tester når vi ikke skal prøve før i april..

hvis jeg har så uregelmessig og lang syklus når vi skal prøve så tror jeg at jeg kommer til å bruke el-tester selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt det, er redd for at det bare skal bli stress...

men når syklusen er så rar, så vuderer jeg det...

vil vel tro at hvis man vanligvis har lange sykluser så vil el forskyve seg også..

tror du lange sykluser kan bety at man ofte går over tia i svangerskapet også?

Skrevet

hei

Jeg sluttet også på pillene for over et år siden å mine sykluser ligger på 40 dager!!

Jeg har å spekulert på dette med eggløsning å tidspunkt men har ikke funnet ut noe enda. kjekt å vite at det er flere der ute som har omtrent like lange sykluser som meg..

Jeg har da også tr i mange dager, ikke bare i 3 dager sånn som gjennomsnittet ser ut til å ha..

Skrevet

Jeg ble gravid når jeg var 16 år, og da hadde jeg ikke engang begynt å bruke p-piller. Husker at TR var uregelmessig på den tiden, men husker ikke helt hvor lang syklusen var. Jeg gikk hvertfall ikke over tiden i svangerskapet...jenta mi kom 3 uker før tiden hun:)

Men det er skikkelig irriterende å vente på tr hver mnd...har ikke begynt prøvingen enda, men det er jo ikke så lenge til...hadde vært greit å hatt kontroll på syklusen til da! Men som du sier så er jo eggløsningstest et bra alternativ da:)

Skrevet

Ser at du sier at du ikke skal teste EL og sånt, men fant bare en oversikt som sier når man skal teste seg. Tror ofte at EL er et par dager etter tidspunktet man starter med testingen, men er ikke sikker da.

Her er en syklus-liste for når man skal starte EL testing:

21 dag teste dag 5

22 dag teste dag 6

23 dag teste dag 7

24 dag teste dag 8

25 dag teste dag 9

26 dag teste dag 10

27 dag teste dag 11

28 dag teste dag 12

29 dag teste dag 13

30 dag teste dag 14

31 dag teste dag 15

32 dag teste dag 16

33 dag teste dag 17

34 dag teste dag 18

35 dag teste dag 19

36 dag teste dag 20

37 dag teste dag 21

38 dag teste dag 22

39 dag teste dag 23

40 dag teste dag 24

Tenkte bare du/dere kunne få se den.

Skrevet

Godt å lese at det er flere som har lange sykluser...

Jeg har alltid hatt lange og tildels uregelmessige sykluser, på ca 6 uker. :( De aller fleste er på ganske nøyaktig seks uker (+/- et par dager), dvs på ca 40-44 dager, men innimellom er det bare fire uker, mens "rekorden" er sju-åtte måneder - antagelig pga ekstremt stress i akkurat den perioden. Fin tabell, Truseprinsesse, greit å ha sett den, slik at jeg vet at den finnes! Nå tror jeg ikke at jeg kommer til å gå til innkjøp av EL-tester når vi begynner å prøve, i alle fall ikke til å begynne med. Det blir vanskelig, i og med at syklusen kan være så kort som fire uker, også. Dessuten er jeg litt redd for å gjøre selve prøvingen for "klinisk" og lite spontan. Man skal ikke planlegge alt, heller, og jeg ønsker ikke - for noen av oss - at vi skal ha sex på kommando. Men vi har sex såpass ofte og regelmessig uansett, med mindre det er noe ekstraordinært, så det ser jeg ikke på som noe problem.

Men det kjipeste med lange sykluser er, synes jeg, at man "får" færre sjanser per år til å bli gravid, hvis dere skjønner? Er skikkelig misunnelig på de som har sykluser på 28 dager, som en klokke. Tror nok det er veldig vanlig med lange sykluser, uten at det nødvendigvis er unormalt, men det føles bare som om "alle andre" er perfekte 28-dagere! :(

Skrevet

godt å vite at jeg ikke er alene da.. at det er litt normalt å ha lange sykluser.. tenkte kanskje at det var jeg som var unormal, men skjønner at det er mange som har lange sykluser...

Skrevet

Hei,

jeg er sånt sett "heldig" har siden jeg sluttet på pillen i juli hatt sykluser på 25-28 dager...Men skulle fremdeles ønske den kunne holde seg helt nøyaktig...Ikke kravstor her i gården nei;)

Vil nevne babyverden sin eggløsningskalkulator også..

Den synes jeg er enkel og bra. Taster inn de forkjellige syklusene mine så ser jeg spranget hvor EL kan skje iallfall:)

Skrevet

Hei:) Har du en link til den eggløsningskalkulatoren?

Skrevet

Jeg pleide også å ha ekstremt lange sykluser før jeg startet med pillen. Er litt bekymret for at det skal være et problem når jeg er klar for å prøve, siden jeg har hørt det kan være vanskeligere da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...