FlorDeLaCanela Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Hehe, vi fikk en kattunge for to måneder siden, og vi merket raskt at den var vant til å spise menneskemat, OG antagelig spise det rett fra bordet.... Dette er ufattelig ekkelt og irriterende, for vi kan ikke snu ryggen til maten vår i ett minutt før den er på bordet eller benken og jafser i seg som om den ikke har fåt mat på to uker. Man må virkelig ha øyne i ryggen for å følge med på dyret. - og selvfølgelig alltid lukke døren til kjøkkenet etter vi er ferdige der. Fins det metoder for å venne katten av med å få lyst på vår mat ?? Litt dumt spørsmål, vet det, men altså; vil den muligens slutte å få lyst på vår mat hvis den ALDRI får tilgang til det ? Det er forresten første gang jeg har hatt en katt som var så gal etter vår mat; trodde ikke det var vanlig for katter, dumme meg:-)))
FlorDeLaCanela Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 29. oktober 2007 Må bare si at FREM TIL FOR ET SEKUND SIDEN SATT DEN PÅ KJØKKENBENKEN OG SLURPA I SEG GAMMEL TE FRA I GÅR!!!!! ER DET MULIG!!!!
Libido- Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Verdens enkleste måte å oppdra en katt på, er med en sprayflaske vann. Si nei og sprut på henne hver gang hun hopper opp på benken og bordet. Da tar det ikke lang tid før hun slutter. Men husk å lær henne få ting av gangen.
alvis Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Det er viktig at du lærer katten å ikke spise fra bordet eller noen annen plass en der maten til katten står. Du må lære katten å ikke gå på bordet. Det er ikke lett , jeg vet men hver gang den spiser av deres mat eller hopper opp på bordet må du si Nei og ta den ned. Du kan også ta tak i nakkeskinnet og holde katten fast noen sekunder mens du sier nei. Lykke til
Nit@™ Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Hvis katten din spiser alt mulig og virker veldig sulten ville jeg nok gitt den en markekur, også brukt metoden med spruteflaska. Katter liker definitivt ikke vann ) Men om du synes den virker sulten hele tiden, vurder en markekur på den.
FlorDeLaCanela Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2007 Tusen takk for gode råd:-) Men mark sier du, Nita.....? Da vi fikk den, fant jeg en flott på den, så da skjønte jeg at den hadde vært ute. Derfor gav jeg den er kur, men ja; den er virkelig sulten HELE TIDEN. Det er vanskelig å forstå, for den er jo så liten, og får en full skål med for og vann hver kveld - som begge selvfølgelig er tomme på morgenen. Den får også et lite måltid tidlig på ettermiddagen. Det ser i tillegg ikke ut som den nyttigjør seg maten så bra, for den bæsjer ufattelig mye! Kan det være at det må flere kurer til...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå