Gå til innhold

Svangerskapskløe?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har jeg fått et utslett som sprer seg mer og mer utover kroppen.. Jeg klør som BESATT, og har de siste nettene våknet flere ganger av dette. Har da pleid å smøre meg med Aloe Vera gel, for den lindrer litt, men nå er den TOM.. Hele kroppen omtrent er full av røde små nupper og prikker, og har vært på nippet til å klø meg til blods flere ganger.. Snakket med legen på torsdag og hun sa at om det ikke gikk bort i løpet av DENNE uka, så skulle jeg komme innom å ta noen blodprøver for å sjekke det.. Da hadde jeg det bare på magen.. Nå er det bare ryggen som har sluppet litt unna, men det begynner å spre seg dit også nå.. KAN det være svangerskapskløen som har bitt meg? Hadde ikke legen da tatt prøver med en gang om hun trodde det? Noen som har tips til hva jeg kan kjøpe og smøre meg med? Bodylotion hjelper IKKE i det hele tatt..:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sjekket for svangerskapskløe for en stund siden. Jeg hadde ikke noe utslett men klødde som besatt over hele kroppen, noen dager skikkelig ille andre dager ikke fullt så ille. De finner jo kjapt ut om det er det du har ved å ta en blodprøve å sende inn, så hadde jeg vært deg ville jeg bare krevd at de tok en prøve av deg, better safe than sorry! Men hvis du har mye utslett kan det vel også hende at det er noe du er allergisk mot? Dersom blodprøven ikke gir noe utslag kan det kanskje være et tips å gå over til parymefritt vaskepulver og kjøpe noen allergitabletter på apoteket? Ev. få legen til å ta en allergitest av deg.Det finnes tabletter du kan ta selv om du er gravid, du kan jo ev høre med legen eller apoteket om hvilke du kan ta. Ellers har jeg hørt at man kan kjøpe noe på apoteket som heter hvitvask man kan ha på områder som klør, men har ingen erfaring med dette selv..

Skrevet

Bruker ikke Parfyme i vaskemiddel og slikt, for det vet jeg jeg ikke tåler:P

Vet ikke helt hvorfor jeg er anonym der oppe men.. Varierer visst fra person til person om man får utslett eller ikke.. Men skal i alle fall bestille en blodprøve så snart jeg kommer gjennom på legekontoret:P

Skrevet

Sv,kløe slår ikke ut i blodprøver....Bare den farlige varianten....

Kjøp deg aloevera krem og smør på der det klør eller hydrokortisonkrem (kan brukes av gravide). Innstill deg psykisk på at kløen skal få leve sitt liv, og du et annet, hehe, det hjelper VELDIG!!! Prøv å ikke bli for varm heller, for da klør det mer.

Har det samme som deg, med tanke på nupper osv....klør noe jævlig! Men har på en måte begynt å leve med det...Hatt dette i 2 måneder.

Skrevet

jeg skal til legen i morra for å ta en blodprøve for å sjekke svang. kløe..

årsaken til s.kløe er visst i lever og galle, og disse verdiene finner man i en blodprøve.

Skrevet

line_n_ Fikk meg en time i morra jeg også nå:) Måtte bare dra til med at legen min SA at jeg skulle komme inn DENNE uka.. Ikke i november, som hun der i resepsjonen prøvde å prakke på meg:P

Skrevet

Kommer det sterk kløe/svangerskapekløe etter uke 30 skal en alltid ta kontakt med lege.

Dette er litt nytt, og ikke alle er klar over det.

Var en kar fra Rikshospitalet på TV for ei stund sida som understreket dette. Det går på leveren etc og kan være svært farlig for babyen i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...