hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Har en sønn på snart 4 mnd som gulper masse... Han legger på seg så går ikke utover vekta men vi må skifte på han flere ganger om dagen og det er så slitsomt.. Han begynte med nan da han ikke ville ha pupp lenger og det har gått helt fint fram til vi begynte med nan2... Noen som har opplevd at barna gulper mer når de går over fra nan1 til nan2? Har fått beskjed på helsestasjon om å bytte tilbake til nan1 igjen for å se om det hjelper... Har prøvd collett men den vil han ikke ha... Noen som har opplevd det samme og har noen tips?? Takknemlig for svar..
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Har du litt malt i? Vår sønn gulpet også veldig mye når vi begynte med Nan, men etter vi startet med malt så ble det kjempe mye bedre.) Det var et råd vi fikk.
hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2007 Hei hei.. jada vi har malt oppi... hatt det hele tiden. Har to jenter fra før av og de har aldri gulpet noe særlig men det er jo forskjell fra barn til barn... er bare så slitsomt..
Circe Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Prøv Enfamil. Det er MME. Får kjøpt den på apoteket Men forhør deg litt med HS
LINDA*** Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Tja, jeg er ingen ekspert, og alle babyer er jo så ulike og reagerer ulikt på mange ting. Jeg har en skikkelig gulpeunge. Eller. Har hatt. Gulp gjennom pupping og mme. Har ikke sett forskjell på NAN1 eller NAN2. Har gulpet like herlig (blæ) gjennom dne ene eller andre varianten. MEN. Etter jeg begynte å gi han grøt (rundt 4 mnd), virka det som det skjedde noe. Da ble magen hans mye "drøyere" liksom. Gir vann eller mme til grøten. Under eller etter. TIPS: prøv å gi han mindre mme av gangen. Det gjorde hvertfall jeg. Og gi han heller ett måltid eller to mere pr dag.? Kanskje det hadde hvert noe. Da ligger det liksom ikke så mye i sekken hans som han ikke klarer å fordøye (uten at jeg er no ernæringsekspert av no slag). Når det gjelder malt trodde jeg det gikk på avføring, ikke gulp. Lykke til. Hold oss oppdaterte da vel;) Sikkert flere som lurer på det med gulp (min er snart 6 mnd forresten)
hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2007 Tusen takk for tips.. Han har så smått begynt med grøt og det går greit, da får han kun vann ved siden av.. Skal prøve å bytte tilbake til nan1 for å se om det hjelper... Skal holde dere oppdatert.. Ha en fin dag alle sammen!
hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 2. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2007 Hei hei... lovte å komme med tilbakemelding... Vi begynte med nan1 igjen på mandag og tenk nå gulper han ikke lenger.... det er så deilig og helt klart at det hjalp å bytte tilbake til nan1. Helsesøster sa at han må ikke gå over til nan2 om han er fornøyd med nan1... Var og veide han i går også siden han har gulpet så veldig men han hadde gått opp en halv kilo så tydelig at gulpinga ikke har hatt noe å si for vekta... Er jo hvertfall et tips om andre har gulpebarn og bruker nan2 å prøve nan1 igjen.. hjalp for oss.. Ha en god dag alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå