Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Venter mitt 2. barn, og var på kontroll hos lege nylig. Fikk plutselig en faktura i posten, for "materiell", beløpet var ikke stort, men det irriterer. Føler jeg har en grisk lege (han har vært vår fastlege i mange år). Skjønner godt at han "glemte" å kreve meg for beløpet da jeg var der. Materiellet er en engangshanske tipper jeg. Skal ringe de senere. Han kjente på livmortappen min pga. at jeg hadde hatt veldig trykk/smerter over mange timer, og jeg ville bare vite at det ikke var åpning allerede. Det tok kun et sek., og han gjorde ikke en vanlig gyn. undersøkelse engang. Jeg har tidligere mistet i spontanabort også - etter å ha gått med truende abort en mnd. først- og ville derfor sjekke at alt var ok nå. Jeg føler ikke at andre må betale for slike ting.?? Kan hende har legen rett til å kreve dette beløpet, men kr. 65,- for dette er vel dyrt? Ikke er fakturaen spesifisert heller, og det tror jeg en har rett på - iallefall i andre bransjer. Jeg trodde at han hadde funnet ut hva mine smerter kunne skyldes el., og at det var derfor jeg fikk brev fra han, men den gang ei. Så jeg lurer på: Dere som har blitt undersøkt gyn. i graviditeten, måtte dere betale noe?
kokosyklus Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Hvis du gikk til privat gynekolog uten henvisning fra fastlegen tror jeg du må betale... Hvis du hadde henvisning har de sikkert gjort en feil:)
myrias Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 viss dette var hos din fastlege er det gratis. Alt i forbindelse med svangerskapskontroller skal være gratis, også ekstra undersøkelser om man er bekymret. Har du gått til noen privat praktiserende kan du nok få en regning.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Det var hos fastlegen min. Ringte dit nå, jeg skulle visstnok betale, men han hadde krevd feil sats, så jeg skulle bare se bort fra fakturaen nå, og så tar han det opp med meg senere.... Aner ikke hva det betyr, men gidder ikke bruke tid på det. Må sikkert betale noe på neste kontroll. Uansett, håper flere svarer, slik at jeg ser om jeg er "uheldig" eller om det er vanlig å gjøre det slik.
1baby,og 1 spire Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 jeg måtte betale rundt 30 kr 1legetime for underlivs prøva. Men etter dette har jeg ikke betalt noen ting.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg betalte 32 kroner for 4 piller på leevakta da jeg fikk uvi, men ellers har alt vært gratis. Bortsett fra antibiotikaen for UVI og en soppkur jeg måtte ha, da....
manne72 Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har betalt for materiell ifm. blodprøver. Husker ikke akkurat hvor mye, men tror det var +/- 50 kr.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har vert til både ekstra innvendige UL, tatt blodprøver i fleng og alle de vanlige tingene og så lenge det er relatert til svangerskapet skal du ikke betale NOE!
pgpia_ Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 Kan ikke tenke meg at du skal være nødt til å betale noe....har aldri betalt et øre, ikke til legevakta engang...så lenge d er relatert til svangerskapet, så skal det være gratis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå