MartheMor+Lillegutt Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg tar studier via nett ved siden av jobb. Vårsemesteret gikk dette kjempebra, fikk gode karakterer. Men dette semesteret klarer jeg rett og slett ikke å konsentrere meg... Det eneste jeg klarer å tenke på er å bli gravid (har begynt utredning, virker ikke som jeg har EL). Så da lurer jeg på om jeg kan utsette eksamen på en måte? Det nærmer seg jo veldig nå, og jeg klarer absolutt ikke å lese. Blir helt fortvila av dette her:(
Frk. Arwen Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Hei hei :-) Somregel kan du utsette eller melde deg av eksamen (for så å melde deg opp igjen neste semester), men dette har somregel en frist - så bare send en mail til den aktuelle skolen og hør hvilke regler de har for dette :-) Det også mulig å søke permisjon fra studier, hvis du sliter med helsemessige problemer :-) Jeg er også en prøver, og må si det sliter på konsentrasjonen dette her. Jeg er i min 3pp nå, så jeg skal ikke klage enda - men det går med en del timer i løpet av dagen hvor man ikke klarer å tenke på noe annet enn babyer, prøving, engstelige tanker +++ Lykke til :-)
MartheMor+Lillegutt Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2007 Tusen takk for svar. Ja, akkurat nå føles det som en umulig oppgave å skulle ta disse eksamenene. Jeg har veldig mye på jobb (bla et kurs før jul med avsluttende eksamen, opplæringsansvar for 3 nye + veiledningsansvar for 3 elever), og det eneste jeg egentlig klarer å tenke på er hvorfor jeg ikke blir gravid, hva som feiler meg, om det er noe som kan gjøres med dette osv.... Har jo for lenge siden fått beskjed fra legen om å slappe av og stresse ned, gjør det vel ikke akkurat lettere å bli gravid når jeg går rundt med tusen tanker i hodet + konstant dårlig samvittinghet... Men hvis jeg utsetter eksamenene, hva skjer da i forhold til Lånekassen?
Frk. Arwen Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Skjønner hvordan du har det, selv om jeg som sagt ikke har prøvd så veldig lenge selv enda. Man klarer bare å tenke på hvorfor man ikke blir gravid, hvordan livet ditt med barn vil bli (hvis det skulle klaffe), hva må du evt kjøp inn, hva skal barnet hete +++ ...og så begynner man å tenke alt som kan gå galt/ikke klaffe igjen....slitsomt :-( Jeg er ikke helt sikkert, men mener du kan utsette studiene inntil ett år uten at stipend og lån påvirkes. Men send også de en mail for evt å få bekreftet dette :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå