Gå til innhold

Til dere som jobber i barnehage :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har et mindre godt forhold til en forelder,eller føler deg usikker på denne på en eller annen måte, vil du da behandle barnet hans/hennes på en kjøligere måte enn du gjør med andre barn ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Barn er barn, foreldre er foreldre... Er ikke alle foreldrene jeg kjenner like godt, men prøver iallefall å behandle alle barna på lik linje.

Skrevet

nei. da eg jobba i bhg, var det ei der som var et virkelig ubehagelig menneske, men du verden for en nyyydelig og skjønn unge hun har da!!! :):)

Skrevet

absolutt ikke.

Jobbet i barnehage, på avdelinga til tantungen til x`n til gubben (tanta hadde henne mye)

Privat tålte ikke vi trynet på hverandre (av div.grunner) men hadde alltid en høflig tone i barnehagen (jeg og tanta), og behandlet denne jenten likt med de andre. Hun er j ikke tanta (om du skjønner)

Skrevet

Godt å høre at det finnes noen proffe der ute:-)

Jeg er helt sikker på at jeg ikke er en ubehagelig person, men av en eller annen grunn er en av de ansatte i barnehagen til jenta mi veldig usikker på meg.

Hun er fryktelig gammeldags, og er ikke åpen for nye innspill eller foreldres meninger idet hele tatt - altså: hun vet best. Jeg er hennes rake motsetning.

Og JEG er av typen som sier i fra når det er noe jeg mener er feil - og jeg TROR jeg sier ting på en grei måte, men ting kan jo komme ut på en annen måte enn det man vil selvfølgelig, uten at jeg er det bevisst.

Det jeg og vet og merker, er at denne damen ikke liker at jeg ytrer min mening til henne - muligens fordi vi aldri er enige om noe.

Resultatet tror jeg er at denne ansatte behandler jenta mi på en ufin og kjølig måte.

Hun får også alltid en kjølig velkomst på morgenen, samme på ettermiddagen, og på morgenen (det er vanligvis denne damen som er der på morgenen) og dette gjør jenta mi utrolig usikker.

Da snur hun fra å ha mast om å gå i barnehagen siden kl. syv, til å bare ville bli med meg hjem igjen.

Dette er veldig ubehagelig å tenke på, MEN det kan jo også være at denne damen er annerledes med mini når jeg ikke er der.....?

Er dette noe man kan ta opp på foreldresamtale ? Eller kommer man uansett ikke noen vei med det siden det går mye på denne personens personlighet....?

Skrevet

Nei.

Jeg prøver etter beste evne å behandle alle barn noenlunde likt.

Skjønner deg veldig godt at dette oppleves sårt og at du blir usikker.

Syns du skal ta en prat med ped.leder og lufte tankene dine.

Jeg er vant til mange spørsmål,undringer og bekymringer fra foreldre, og ingenting er "rart" å ta opp.

Skrevet

Vi har dessverre ikke ped.leder for tiden, men jeg skal ta en prat med styreren i barnehagen.

Dette er en privat barnehage, og det jeg har en følelse av at her er det mindre professjonalitet og enn det jeg er vant til fra andre barnehager, hehe...:-)

(styreren har selv sagt at de blir lei seg og tar det personlig til seg når et barn slutter hos dem før det må.....sukk...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...