Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg trodde ikke det ... bare mannen som plutselig begynte å fable om det igår ...
Labambie Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Akkurat det har jeg faktisk ikke hørt noen regler om... Fikk til og med oss 2 års garanti på vogna... Så tror virkelig ikke at man har noen plikt til å fortolle ei barnevogn? Hørtes iallfall merkelig ut.. Blir jo samme med uansett hva slags "store" ting man kjøper i Sverige da.. Om jeg hadde kjøpt meg en playstation 3 til 5000,skal jeg fortolle den og?
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Husker vi fortollet tvn vi kjøpte ... men den kostet 10.000 da
Labambie Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Hehe! Nå blei jeg veldig usikker! Men MÅ man fortolle tv altså? Hva er konsekvensen om man ikke gjør det?
babylu er blitt mamma:) Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Det er sånn at man må fortolle alt som koster over ca 6000 kr..Kan sikkert sjekkes på toll.no hva reisegodsgrensen er,men det er da kun om du har overnattet.Ellers er grensen lavere mener jeg...
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Egentlig så må man fortolle alt som er over 6000 kr som babyluu sier. Men jeg handlet vogn, barnesete og slikt på Kattis på Strømstad, og da var hun så grei at hun delte opp kvitteringene slik at vi fikk 2 stk. Ettersom vi var flere i bilen så fordelte vi det bare mellom oss. Men vi ble aldri stoppa da
Labambie Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 Hva skjer om man blir stoppa da? Får man bot eller? Har aldri hørt om sånt jeg..
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #10 Skrevet 29. oktober 2007 Hvis man blir stoppa, så må man "bare" betale tollen tror jeg. Blir ikke bura inn eller noe
lotta72 har fått Anders Skrevet 29. oktober 2007 #11 Skrevet 29. oktober 2007 Har også hørt at verdien ikke må overstige 6000,- og man må overnatte. Men det er ingen som sier at man må ha kvittering fra hotel. Blir du stoppet, så si at du har overnattet hos venner på Løkholmen. Det er et hytte område nært til grensa. Tror det er over 65% nordmenn der.( om ikke mer) Personlig tror jeg ikke det skjer stort om du blir stoppet. Er jo forskjell på om du kjøper en vogn til deg selv, som skal brukes til ditt barn, kontra komme med en varebil med 10 vogner, som du vidreselger. Tror ikke babybutikken som ligger på grensen hadde eksistert i dag, om tollerne hadde fokusert på å ta de som kjøpte seg utstyr for over 6000,- Tror den butikken har ligget der i 15 år (iallefall) De fleste kundene er nordmenn.
nøste... Skrevet 29. oktober 2007 #12 Skrevet 29. oktober 2007 Hei Her kommer eksakt svar. Fri grensen for å fortolle varer er 3000 norske kr per person. Har du värt ute av landet i mere enn 24 timer er grensen 6000 kr per person. En vogn regnes som ett hele av en vare så det hjelper lite å väre to hvis vogna koster over dette. Handler du over reisegodsgrensen må du innom norsk toll og betale norsk moms for varen (25%) Enkelte forhandlere i sverige kan du lage en avtale med om at du slipper å betale svensk moms (25%) på varen mot at du sender tilbake tollpapirene etter betalt norsk moms til de. Ikke så mange som gjör dette desverre. Kjörer du ikke innom tollen,men blir tatt i tollkontroll risikerer/reglene sier at du å bli fratatt vognen og i tillegg få en bot.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 29. oktober 2007 #13 Skrevet 29. oktober 2007 Kjøpte vogn på kattis sist og fortollet ikke. Men vogna kostet 5999,- :-)
Sistemann i magen <3 Skrevet 29. oktober 2007 #14 Skrevet 29. oktober 2007 kan man ikke bare ta av merkelapper osv, og late som vognen er kjøpt fra før da?... Ingen som må betale for å kjøre rundt med vogn i bilen?....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå