Gå til innhold

Åhh, jeg klør!!!! Noen som har gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det klør noe så intenst over hele kroppen, det flytter seg. Mest på puppene da, så magen, bak på lårene, armene og halsen. Og jeg må bare klø, folk spekulerer vel på hva jeg driver med =) Har prøvd å smøre meg med kremer, men det hjelper ikke. Noen som har erfaringer, evt noen råd? Det er ikke noe utslett altså. Spekulerer om det er svangerskapskløe eller noe i den dur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har svangerskapskløe, og jeg fikk beskjed av legen min å smøre meg med hydrokortison krem/salve akkurat der det klør. Men ta kontakt med legen din, du må ta noen blodprøver for å sjekke om det er den farlige sv.kløen. Kremen hjelper VELDIG, jeg klødde meg til blods før jeg begynte å bruke den, og nå klør jeg nesten ikke.

Skrevet

ja eg gjorde det i forige svangerskap også og no klør puppane særleg om kvelden. Men eg ville vera veldig forsiktig med hydrokortisonsalve for denne er ikkje så bra for huda.

Skrevet

Farlig?? Øhh, nå blir jeg en smule bekymra. Hva kan skje da da? hvis det er den farlige? Tror ikke legen min har telefontid før onsdag. Kan ikke jordmor hjelpe da?

Skrevet

det kan vel være noe med leveren din.... Er ikke helt sikker, men ta kontakt med lege!

Hydrokortisonet er MYE bedre å bruke enn å klø seg i hjel... Legen min anbefalte den. Står også på pakningen at gravide kan bruke det.... Så jeg bruker mye heller hydrokortisonkrem enn å ligge i 4 mnd til å klø meg til blods!

Skrevet

jeg andbefaler hvitvark, det får du kjøpt på apoteket. vannaktig du smører på huden. virket godt på meg og er ikke farlig heller

Skrevet

Den farlige kløen oppstår som regel i 3 trimester, det er noe som skjer i levra tror jeg. For å undersøke dette tar man blødprøver for å sjekke leververdiene.

Denne diagnosen kalles PUPP så du kan jo søke om det på nettet. Har du tilfeldigvis dette blir du nøye fulgt opp så det går nok fint, men ellers er kløe veeldig vanlig da, sitter selv med sår over hele meg og tror jeg bli hysterisk, men utrolig hva man venner seg til altså..:)

Skrevet

Jeg klødde og klødde på leggene.... så kjøpte jeg parfymefritt skyllemiddel, vasket sengetøyet med det, og vips ble kløen borte. Graviditeten har tydeligvis gjort at jeg reagerte på skyllemiddelet.... Så kan være en så enkel løsning og:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...