Gå til innhold

Skriv en handleliste på 500 kroner i en uke for 2 voksne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det..?

Snakker om havregrøt og null luksus..bare spise seg mett liksom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, nå fikk jeg vondt av deg, 500 kr på en uke?

Det som er mulig er å gå igjennom alt av reklame, se hvor man får ting på tilbud, samt handle i de billigste butikkene. Men dette er vel noe du vet fra før. En handleliste er nok litt vanskelig å sette opp.

Skrevet

Ikke få vondt Nicita, mange som har det verre, men vi sliter ekstremt med å få ting til å gå rundt siden det bare er jeg som har fast jobb akkurat nå..

Det høres sikkert helt uvettig ut å ville lage kalender med så dårlig råd, men det er så mye glede og forventning i hele desember at jeg synes det er verdt det. Det trenger jo ikke å være dyrt det som er inni! :)

Gir ikke opp tanken enda hvertfall.. skal tenke, fundere, sjekke reklamer, spise mye pasta og havregrøt og prøve å få det til!

Skrevet

Så søt du er:)

Men har ikke din samboer krav på arbeidsledighetstrygd når han for tiden går arbeidsledig da, det er ikke noe å bli rik av, men det hjelper mye i en stram hverdag.

Her har jeg hatt arbeidsledighetstrygd siden August, vi bygger på huset og det har vært stritt, men vi har da kunnet spise oss mette.

Skrevet

Det er mulig han har krav på det ja. Men vi har vært ekstremt optimistiske og har villet klare oss selv..

Han er tilkallingsvakt på forskjellige institusjoner og det kan plutselig bli en del vakter og da er det vanskelig å være aktiv jobbsøker samtidig.

Men foreløpig har han ikke tjent nok til å dekke studielånet sitt engang..

Skrevet

Dersom dere kjøper billigste type av det meste, så kan det fint gå an:)

Du kan jo se om dette er noe du kan bruke som et utgangspunkt!! Noen tips: Frosne grønnsaker er like næringsrike som friske, bak selv, evt kjøp gårdagens bakst! Drikk vann:)) ferdigprodukter er fulle av dritt og dyrt (som kjøttkaker osv), så det kan du jo evt lage selv. Og har du noen som kan invitere på middag en dag? Handle på rema/prix/rimi - altså billigkjede om du kan. Sjekk tilbud, men ikke alle tilbud er så gode, hehe. Se hva du har i skap og fryser... Kan jo hende du kan bruke noe der?

Ikke sikkert alle priser stemmer, men det er iallefall en indikasjon:)

Lykke til!!

3 brød (hjemmebakt) 25,- (vi bruker 2 brød på to voksne)

2 l melk 25,-

1 pk knekkebrød 15,-

1 pk margarin 15,-

Storpk med servelat 15,-

Storpk kokt skinke 25,-

1 glass syltetøy (billig) 15,-

5 kg poteter 30,-

1 pk pasta (500 gr) 15,-

1 fiskepudding 15,-

2 bokser tomat 15,-

1 kg løk 10,-

1 kg gulrot 10,-

1 pk kjøttdeig 30,-

1 pk fiskepinner 20,-

2 poser Torosuppe (eks)

fiskesuppe og betasuppe 40,-

12 pk egg 25,-

1 liten pk grillpølser 20,-

1 pose amerikansk grsakbland 15,-

1 boks bogskinke 30,-

SUM: 410 (tror jeg, hoderegning er noe dritt)

meny:

Fiskepinner, poteter, råkost

Pasta med tomatsaus (masse løk i sausen)

Fiskesuppe med fiskepuddingbiter i

Omelett med løk og evt litt bogskinke

Kjøttboller og potetmos m kokte gulrøtter/ evt kjøttkaker i brun saus

Betasuppe med masse poteter og pølsebiter

Grateng med grønnsaksblanding og bogskinke

Skrevet

2 voksne bare??

500 kr?

Det bør da ikke være no problem?

Skrevet

Søk, da får han dekket de dagene han ikke er i jobb. Det kommer til å hjelpe dere enormt. Løp å gjør det nå:)

Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk! Mange nyttige tips her :)

Vi er så heldige å ha en Meny butikk som selger gårsdagens bakervarer for 3.90 her. Dette sparer vi enormt på. Der for vi alt fra store grove danske rugbrød med fullpris på 30 kroner til butikkbakte brød, wienerbrød, boller og kaker, u name it! :)

Så brødbudsjettet vårt har gått betraktelig ned!

Det vi bruker mye penger på er kaffe. Kjøper cirkel-kaffe som jeg har funnet ut er billigst. Dessuten er vi begge to store ostespisere og prøver å kjøpe 1 kg`s oster fra euroshopper eller first price.

Jeg gjør ikke kompromiss med epler, gulrot og kålrot, da dette er noe jeg skreller legger i vann og bruker som snacks og måltidstilbehør hele uka. Dessuten så kjøper jeg first price eller euroshoppers epler i poser. Bruker de både som snacks med sukker og kanel i micro og i salater.

Boksemat er en fin ting; tunfisk, salatbønner og bønner i tomatsaus bruker vi ofte.

Takk for gode tips!

Skrevet

Ikke noe problem det..

Har dere noe i skapene? spagetti ol?

Økonomipakninger er tingen..

Følg med i reklamebrosjyrene..

Ica har jo stadig superuker med 40 % på brød en dag og alt fra findus en dag og toro en dag osv.

sammenlign prisene i butikken skal fint gå for 2 voksne å kun bruke 500 på en uke..

Vi bruker +/- 2000 pr pers i mnd. Vi spiser økologisk mat og mye frukt og grønt. Kunne fint ha redusert forbruket til det halve.. Kjøpt billigere kjøtt/fisk ol.

Skrevet

Kan jeg spørre hva slags pålegg dere handler? Jeg synes det er stusselig med smør og ost bare.. kjøttpålegg er lite drøyt..

Skrevet

Glad i pølselapskaus? kiwi selger stor pakke med kjøttpølser for rundt 70-80 kr, og på Rema har de en fantastisk lapskausblanding(frosne grønnsaker) til 11.50 pr stk. En pakke pølser, og 4 poser grønnsaker, kanskje litt buljong, tilsammen ca 120 kr skulle bli mange middager til 2 stk :-)

Kiwi har også 750 gram Gilde kjøttdeig(pølseform) til ca 35 kr, fordel denne på 2 måltider :-) (eller 3..) kanskje kjøttdeig og makaroni en dag? litt krydder og ketchup? Kjøttboller og nudler?

Brød, kjøp rimelige, skjær de opp i butikken, og frys . Ta kun opp det antall skiver dere spiser, så blir det ikke noe å kaste ;.)

Potet og løksuppe, om dere liker det

Råstekte poteter?

Hjemmelagde pommesfrites?

Noen ideer bare :-)

Skrevet

Gjelder å sammenligne priser også. Velg de billigste selv om det er ukjente merker

Brød på rema koster vel 5 kr tror jeg, ellers går det fint å bake selv. Fersk gjær koster vel ca 2 kr.

Vet ikke hva melk ligger på, laktoseredusert ligger på 20 kr så vanlig tenker jeg er omtrent halvparten eller litt mer?

Sammenlign prisene mellom tine og q, 1 og 1,5 liter.

Smør er vel ca 18 kr

Middager:

fiskeboller ca 8 kr

pannekaker

fiskepinner

pizza (hjemmelaget)

ertesuppe ( tror det er rundt 8 kr halvkiloen for ertene)

pai

innbakte pølser

medisterkaker og brun saus (feks de posene på rema)

hjemmelagede kjøttkaker

poteter, ris, pasta etter pris

Frukt og grønnsaker på tilbud

vet ikke hvor langt i budsjettet jeg er kommet nå, men feks har kiwi billig saltpotetgull. selvpop eller billigste popcorn. den rimeligste brusen osv.

bleier fås vel ned i ca 30 kr pakka (feks coop, first price, lidl)

Skrevet

Supper er billig middag :) Og siden dere får kjøpt gårsdagens brød, kan dere jo bruke dette noen dager. Jeg har også stor tro på å få til en meny på 500 kroner, når det er snakk om to voksne. Fått masse flotte tips her ser jeg :)

Lykke til i alle fall =)

Skrevet

Bake broed selv

Syltetoy og billig ost som paalegg

Fiskepinner m potet til og brune boenner og ris er flotte, billige middager. Pynt paa med litt frosne groennsaker.

Havregroet laget av kokt vann, havregryn, havrekli og rosiner er billig og sunn frokost.

Epler er billig frukt.

Skrevet

masse gode tips her... rema har kjøttdeig til 19 kr!! ellers handler jeg en del på lidl. får mye billig og bra der. pasta, ris osv..

kiwi sine first price produkter er jo bra. du får en pakke med taco dinner kit til 9kr. altså alt du trenger til taco utenom salat og kjøttdeig. og med rema sin kjøttdeig blir det ikke dyre middagen.

noe jeg spiste mye av en periode var potetmos og nudler. høres ekkelt ut, men er veldig godt. hell vannet av nudlene og vend det inn i potetmosen. på europris får du en 10pk nudler til ca 10kr.

Skrevet

Rama har en serie frosne fiskeprodukter som heter Lerøy, fiskegratengen der koster 10 kr. pr. stk. og er kjempegod. Ellers så kan du jo bruke det som er av First Price, Euroshopper og alle de andre billigmerkene. Mye billig og godt der og.

Skrevet

Billig pålegg - leverpostei, makrell i tomat, kaviar, agurk koster ikke all verden, servelatpølse, kokt egg...

Skrevet

Det går, men blir nok vanskelig.

En pose havregryn - 10,-

3 l melk: 38,-

1 boks bringebærsyltetøy. 12,-

Gjær; 15,-

1/2 kg margarin: 15,-

2kg sammalt mel: 17,-

1 kg siktet mel: 8,-

Nei Det tar litt mye tid å sette opp hele handlelista men pasta og ris får du billig. Lag sterk saus til. Da går det ikke så mye andre ting.

Kålrot, hodekål og gullerøtter koster lite. Det bør du bruke mye av.

Supper er også billige og en yppelig måte å bruke rester på.

Se etter gode tilbud. En pølsepakke får du ofte til 30 kroner og holder fint til 2 middager + en restesppe.

Skrevet

Vi har alltid 4-5 forskjellige pasta liggende i skuffen og noe kjøttdeig i frysen. (19 kr for 400gr forossen kjøttdeig på rema). Kan bli mange gode middager av det. Litt ensformig kanskje, bare forskjellig saus..

Ellers så kan du jo handle inn koteletter, så har dere koteletter og potet til middag en dag..også tar dere 1 kotelett og lager suppe med en dag.. Suppe : passe med vann, sånn kjøttbuljong terning,1 kotelett i terningbiter, potet i terning, gulerøtter, pasta og alt anna "rusk" som passer til. Billig og god middag det også.

Nå var ikke akkurat dette en handleliste, men... Vi handler også for ca 500 kr i uken på mat, ikke alltid det engang. Derfor gjelder det å ta fantasien i bruk.

Skrevet

På rema har de 750g's pakker med kjøttdeig - holder til to (kanskje 3) middager. Koster 35 kroner tror jeg.

Osteschnitzler er billig - rundt 30 kroner for en pakke med 4 stk på rema. ha på litt ris og ketsjup. middag til under 50-lappen.

Pølse og potetmos er billig. får sikkert laget middag til 30 kroner da.

Hjemmelagde pannekaker med sukker på er billig.

Lidl har tilbud på bogskinke, kan brukes til masse rart.

Gryteretter o.l fra toro er billig. ex 1 pk pasta di parma 25 kroner, 1/2 liter melk 5 kroner. middag til 30 kroner!

Potetmos med grønnsaksblanding. Lag posepotetmos eller hjemmelaget, ha i 1/4 pakke med amerikansk blanding (ca 10 kroner pr pakke tror jeg), ketsjup på toppen. evt med pølse til.

Potetmos, kjøttdeig og brunsaus.

Potetmos og melk - 10 kroner

KJøttdeig på rema - 19 kroner

Hjemmelaget brun saus - billig=)

Ellers kan du jo kjøpe lapskausblanding på rema, 10 kroner. tilsett vann, buljong og pølse eller kjøttdeig. billig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...