Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Har lest begge deler no. Et sted sto det at rier kjennes fra hoftehøyde og nedover, men et annet sted står det at man kjenner riene fra øverst til nederst (at de begynner oppe liksom...). Samtidig hørte jeg en historie om en som måtte ta keisersnitt fordi riene bare tok nederst i magen, så er litt redd for å begynne å tenke på det hvis riene starter og jeg bare kjenner de nederst...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 er ikke sikker, tror det kanskje varierer litt fra person til person også har også lest begge deler. selv har jeg hatt "maserier/modningsrier" en del netter nå, og da har jeg stort sett vondt fra navlen og ned.. det går jo an å ringe jordmor evt føden og høre hva de sier??
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Sist jeg skulle föde hadde jeg blitt fortalt at når kynnerne er så vonde at du ikke klarer å stå, så kan det väre en ri. Fikk vite at jeg kom til å forstå selv at det var i gang. Og det stemte. Kjente förste vonde og annerledes kynner lördag morgen i kassa kö i butikken, og tenkte at 'dette var annerledes, nå må det väre ordentlig'. Det tok seg saaakte opp utover kvelden. Reiste inn til sykhuset söndag kl. ti på formiddagen. Jordmoren min sa at man vil ha mest vondt der man har vondt ved mensen. Mine smerter satt mest i ryggen. Og i magen, tror hele magen fra överst og nedover....som en bölge. Lykke til!
storkenerpåvei. Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 hei. de riene jeg hadde med 1st satt kunn i ryggen hos meg.hadde ikke vondt i magen.bare en brennende irriterende smerte som kom på klokka!!..altså ..når det var 4 min i mellom riene så var det 4..og da gjorde det litt vondt..hadde ikke kjempe vondt før 2 min imellom.. men alle disse mase riene jeg ar nå,kan sitte både i magen og ryggen,de er vonde,men er ikke klare nok... vanskelig og si hvordan dine vil bli
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Ok, takk for svar :-) Høres ut som det er litt forskjellig ja, bare er litt usikker på om det er dårlig tegn hvis man bare kjenner dem nederst siden hun som fortalte den historien hadde de kun der, og måtte ta keisersnitt... Men får høre med jordmor på onsdag hva hun har å roe meg ned med, hehe...
kløver Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 At riene som bare kjennes nederst i magen er dårligere enn andre har jeg aldri hørt om. Jeg har to problemfrie fødsler bak meg og har begge gangene hatt rier som kjennes kun nederst i magen. Kynnerne derimot, har ofte kjentes litt over hele magen, men noen av dem er/var også bare nederst. Ikke bekymre deg for det!
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Ok, skal prøve :-) Kanskje vi kjenner de nederst i magen selv om de er i hele, men at hun jeg snakket om bare hadde rier nederst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå