Gå til innhold

Engelskhjelp igjen-haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg oversette følgende på en god måte:

drive, støtte og integrere forskning, undervisning og formidling

jeg har kommet så langt:

carry out, support and _________ research, education and ________

integrate og integral kan ikke brukes ( i følge en engelsk venn som driver innenfor samme felt)

Hva blir det beste ordet for formidling her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som jeg skrev gir ikke det mening. Jeg trodde også jeg kunne bruke det.

Skrevet

Snålt... men formidling finner jeg ikke. Leter på formidle- convey, impart, med får ikke match på formidling. ikke god hjelp.. Lykke til:)

Skrevet

Den engelske vennen din er på jordet når det gjelder hvorvidt man kan si "integrate research" - et kjapt googlesøk på formuleringen vil bevise det. Og jeg kan ikke helt se at hvorvidt man kan si "integrere forskning" eller ikke varierer fra fagfelt til fagfelt heller.

Å formidle er convey, men du kan ikke si conveying-punktum, så da må du vel omformulere igjen. Setningen er som vanlig grusomt tung. =)

Skrevet

Ugh, jeg vet setningen er tung (jeg oversetter et forord), men dette er sitat fra vedtektene våre, så kan liksom ikke oversette så veldig fritt heller....

Har du et forslag til omformulering?

Skrevet

Hmm... så rart at han er på jordet... Men jeg googlet og er absolutt enig med deg. Kanskje han bare mente det ikke passet? Han har en doktorgrad, så han burde skjønne ordet i seg selv...

Han må ha ment sammenhengen, men jeg mener da det går ok i sammenhengen? Men en annen venn fra NZ mente også at det ikke gikk....

gggrrrr... jeg blir gal! Skal levere dette i morgen tidlig...

Skrevet

Håper du får det til. Jeg kan ikke hjelpe deg,dessverre. Ble litt for mye av det meste for egen del.

;o) Jeg hadde forenklet hele greia med mindre sofistikerte ord.

Skrevet

Yay! Tror jeg fikk det sånn noenlunde til nå...:-)

Huff for et styr.

Hvordan går det med mamman din??

Skrevet

Mamma ligger på hjerteavdelingen i hjertekø. De opererer så snart de får ledig kapasitet. Hun sendes ikke hjem før de har operert,og etterpå drar hun vel på noe rekonvalensenthjem ei stund.

Er litt mindre redd for henne nå som jeg har snakket med ei venninne som er sykepleier. Hun sa hjerteavdelingen og hjertespesialistene er de aller beste,så jeg håper alt kommer til og gå bra.

Bra du fikk til oppgaven =o)

Skrevet

Det er godt å høre. Er hun på St. Olavs? Jeg ber og krysser fingre.

Det er oversettelsen av et forord, og må leveres i morgen, derfor dette stresset. Nå føler jeg meg helt "drained", så tror jeg skal legge meg før jeg må opp igjen...:-p

Må snakkes snart!!!

Gode klemmer til deg i natten:-)

Skrevet

Ja,det er der hun er.

Takk for at du tenker på henne =o)

Lykke til med forordet. Sikker på at alt blir helt fint!!

Nattaklem fra unaiten

PS:Glemmer aldri den gode klemmen jeg fikk fra deg!

=oD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...