silje 29 Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 er det lurt å kjøpe det meste i 56? har hørt at 50 bare holder noen dager? Og: Hvor har de slike lester (Sko) ? får desember barn og her blir det kaldt.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 har kjøpt det meste i 56, har kun et par bodyer og et sett genser/bukse med str 50!=)
Pottemor og lillemann Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Fikk også høre at 50 var altfor lite og tok med 56. Selv om han var 52 cm da han ble født passet han str 50 i noen uker faktisk
Mamzen Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Kjøp 1-2 plagg i 50, så ser du an etter fødsel. Vanskelig å vite hvor stor baby er på forhand!
Tussa og Sofie Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har kjøpt/fått mest i 56, og har bare 2 bukser og 2 pysjamas i str. 50. Men fikk nå vite at jeg har en liten baby i magen, som antakeligvis blir under 3 kg, så da tenker jeg at det kan være greit med noe mer i 50 så ikke hun svømmer, det er ikke noe fint ) Men hvis ikke jeg visste det, hadde jeg nok avventet og heller sendt gubben eller mor/svigermor på shopping, de gjør det nok gjerne!
saray Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 veit at sansynligheten for at mitt barn er minst 53cm gjerne lengre og veier minst 4000gr så er liten vits for meg å pakke ed str50 og ikke stort i str 56 heller.gutt nummer to var 54cm og 4210gr så han var alt for lang og kraftig for de små str.er vanskelig å vite på forhånd hvor stor eller lang babyen blir .spessielt for førstegangsfødende. vi som har født 1 eller kansje 2barn før får gjerne et barn på ca samme str eller gjerne større.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Til første sa jeg fra at vi ikke ville ha for små klær, men svigermor skulle absolutt kjøpe ei bukse og en genser i str 50. Ellers kjøpte jeg selv mest str 62, men fikk vel noe i str 56. Ut kom jenta på 3,8 kg, og ettter to dager var buksa i str 50 for liten. Tok de samme klærne med på sykehuset til nr 2, men hun var 4,7 kg og hadde ikke sjans å få på de små dukkeklærne.... Jeg viste at jeg trolig fikk store barn fordi alle mine søsken og jeg var forholdsvis store (fra 3,7 til 5,5), så sjekk opp litt hva som er "vanlig" i deres famile - ofte er størrelse på barna arvelig.
Vårenzia Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Jenta mi var 52 cm og 4000 da hun ble født. Er så glad for at jeg kjøpte noe i str 50 - det passa de første ukene. Det er ikke pent når klærne svømmer rundt de små - og iallfall var det spnn med jenta mi at hun lå med beina bøyd for det meste, så det tok tid før hun fylte lengden på buksene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå