Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Vi har ei snill og søt 1 år og 3 mnd gammel jente. Hun har helt normal utvikling, gikk ved ettårs alderen, sier flere ord, bygger lego o.s.v... Alt virker normalt, men hun har uvane/destruktiv handling ved at hun slår seg selv når hun blir sint (klapper seg hardt på hodet) og når hun er veldig trøtt kan hun dunke hodet mot gulvet. Vi tar henne opp og stopper handlingen så raskt som mulig, men det fortsetter å gjenta seg. Noen som har opplevd noe lingnende? Noen som har råd om hvordan vi kan få henne til å slutte med dette? Hun er oftest veldig blid, men er veldig sint når hun blir sint. Hennes storesøster har aldri slått seg selv/ vært selvdestruktiv.
kajak&Daniel Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har gutt som også gjør slik. Han er 12 mnd. Når han blir sur så slenger han seg bakover, slår hodet i det som er i nærheten, om det er gulvet, bordet eller meg eller faren. Han biter og har fått faren til å slutte å gå med t-skjorte inne...... Det ser jo ganske vondt ut når han dunker hodet i alt, men han gjør det både når han er sur, men også av og til når han er blid. Hvis han ligger på magen, så hender det også at han dunker munnen i gulvet. Faren pleier å ta han opp når han gjør dette, men det stopper det ikke.. Jeg har ingen råd å gi dessverre... Tenkte jeg skulle spørre helsesøster om dette når vi skal på 1-års kontroll neste uke. Han er som di stortsettt veldig blid, men blir såå sint iblant!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Tror dette for de aller fleste varer bare en kort periode. Dem finner snart ut at det ikke er så lurt og i tillegg ubehagelig å bli så sint at dem dunker seg. Varte noen uker her og så fant han ut at det heller fikk gå ut over leker eller oss, ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå