Gå til innhold

Kvalm og avbestille reise


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

 

Jeg er gravid i 7 uke og var ved forrige graviditet kvalm ut 4. mnd.

Skal på reise til syden om 3 uker og er pr. i dag sykemeldt grunnet sterk kvalme.

 

Tar noen piller mot kvalme og kaster og brekker meg fortsatt litt. Klarer ved å benytte pillene å få i meg litt mat, men er selvfølgelig slapp.

 

Vil vi (2 voksne + 1 barn) få dekket en evt. avbestilling med avbestillingsforsikringen hvis kun jeg (1 voksen) er kvalm og er sykemeldt? Jeg klarer jo ikke en reise hvis det ikke blir mye bedre og vi skulle reise som en familie vi 3 (4).

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, om dere har en standard årsreiseforsikring vil dette være dekket.

Skrevet

nei avbestilling pga graviditetsplager dekkes ikke av standard reiseforsikring.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Tror det kommer an på om du var gravid da du kjøpte reisen. Var du det vil du nok ikke få det dekket, men var du det ikke kan det jo hende hvis du har reiseforsikring i et selskap som kan bruke skjønn. Dvs ikke de største selskapene...

Skrevet

nei gjelder uansett:-) hvertfall hos europeiske, som har beste reisedekning. Gjelder ikke ved graviditetsplager.

Skrevet

mente selvsagt at den reservasjonen for graviditetsplager gjelder uansett når du ble gravid i forhold til bestilling:-( Står i vilkårene at da gjelder ikke avbestillingsforsikringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...