phantomet Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Livet er kommunikasjon.... Hva legger dere i det?
Plutseliten :) Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Trodde livet var en dans på roser jeg Men sikkert lurt å snakke litt innimellom også,ellers blir det totalt kaos )
phantomet Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2007 Det kan ihvertfall bli mange blå tær av slikt.... Med en viss mengde E er det null problem å danse tross kaos altså...
Plutseliten :) Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Blå tær og krangling. Enten E eller masse sukker,da fikser selv de i dansefeber tango"n
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Du var jammen i det filosofiske hjørnet i går kveld.. Klar for å trille en tur og kommunisere med naboen din en dag snart? Vi er klare for å diskutere både kommunikasjon og medmenneskelighet. - Min livserfaring strekker ikke så langt, ennå, men jeg tror jeg har møtt en del mennesker som jeg føler har disse egenskapene.
dritgrei hei hei! Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 det hadde jo vært fryktelig kjedelig om livet skulle vært noe annet. Hvordan skulle man da kunne lære, veilede, forstå og oppleve, om livet ikke besto av kommunikasjon... je tror vi hadde dødd ut på kun kort tid om kommunikasjonen uteble.
phantomet Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2007 Noen ganger bobler det bare over, og da må det ut ut ut.... *ler* Når det gjelder eksistensielle spørsmål, så lar jeg meg fascinere og trigge til å tenke enda mer... Det er spennende å se sammenhengene i universet, hvordan man lar seg influere, og hvordan hver enkelt er med som en viktig brikke i et større hele... Jeg er klar for trilletur, nesten når som helst. Imorgen skal jeg på Riksen, onsdag får jeg lunsjgjest (og skal i bokklubb om kvelden *kremt*) men tror torsdag og fredag er ledige denne uken... Neste uke har jeg ingen planer som jeg kommer på nå ihvertfall... *smiler* Du skal ikke undervurdere din egen innsikt og livserfaring, Seier & Glede, for den er særdeles tilstede... Klem klem
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Åh, bokklubb.. Jeg kan nå på Onsdag faktisk! Det er partalluke og da har jeg barnevakt! - Om det fortsatt er mulig å kaste seg inn i gjengen. Jeg kan lese bok i rekordfart. Torsdag er jeg klar for trillings! - Når legger måka seg til ro i vognen da? Min kålorm roer seg uansett, så det får fint.. han er jo fortsatt for liten til å ville gå selv.
Maud Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 Kommunikasjon eller samspill - det er vel det som definerer det menneskelige livet. Et liv i isolasjon uten kommunikasjon med andre mennesker er ikke et liv verdt å leve og det er vel faktisk slik at livet ikke er mulig heller uten kommunikasjon med andre. Har sett noen skrekkelige eksempler på spedbarn vokst opp alene hos deprimerte mødre. Disse mødrene er ikke i stand til å kommunisere med barna sine og det går ikke bra :-( I mer overført betydning er vel livet kommunikasjon i den forstand at det er gjennom kommunikasjon med andre (og oss selv) at vi utvikler oss. Det er vel det livet egentlig "handler om" - veien til egenutvikling og modning. Kan gjerne tenke mer om dette senere kjenner jeg :-)
Tiggywinkle Skrevet 29. oktober 2007 #10 Skrevet 29. oktober 2007 Mye viktig i det Maud skriver. Barn er så avhengig av kommuniasjon for å vokse, utvikle seg, bli trygge og gode individer. For meg er kommunikasjon både språk og kroppskontakt. En pjusk i nakken på min kjære når han sitter med tunge jobb oppgaver er like nærende for ham som mange ord. Vi kommuniserer i tillegg forskjellig språklig, jeg med mange ord - han med noen færre. Ser at jentene mine er sterke språklig, de er blitt pratet til fra de ble født. Vi ville nok fort blitt apatisk vi også, uten kommunikasjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå