Gå til innhold

Hvilke skjema skal man levere før fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bare levert det som gjelder søknad om permisjon til arbeidsgiver. Er det noe til NAV man skal levere også? Her skal ikke far ha pappapermisjon. må dette også søkes om?

 

Hilsen forvirret førstegangs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På www.nav.no ligger det ett skjema som skal fylles ut. Det er greit å ta turen til trygdekontoret og få hjelp til å fylle det ut. Da vet man at man at det blir riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips... far har rett på 6 ukers permisjon, og tar ikke han ut disse ukene så forsvinner de....såfremt det ikke ligger særlige hensyn til grunn er det slik at de 6 ukene kun er forbeholdt far, og benytter ikk ehan seg av dem så forsvinner de rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nav.no/page?id=328 er det link til et skjema nede til høyre - Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon. Dette må du sende inn senest tre måneder etter permisjonsstart. Informasjon om fordelingen av permisjon mellom mor og far og datoer for uttak av ferie kan ettersendes.

 

Jeg fikk all permisjonen selv under første fødselspermisjon. Dette var pga at barnefaren var student og ikke hadde rett på permisjon. Vi måtte søke om å få hans uker overført til meg. Så lenge det er en gyldig grunn til at han ikke skal ha permisjon, er dette bare en formalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...