cille74 Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Er så vanvittig plaga med kribling og mauring i beina om kvelden og natta. holder snart ikke ut dette.\, greier ikke sove og når jeg endelig har fått det til så vokner jeg av at jeg må snu meg og da begynner kriblinga i beina igjen. noen som har noen råd eller trøstende ord til meg...
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Har nok dessverre ingen råd til deg, og ikke vet jeg om det er så mye trøst i ordene mine heller, men jeg sliter hvertfall med det samme som deg! Er ikke gravid en gang jeg! Har slitt med det i mange år, men ikke hver kveld/natt heldigvis. Men er det sånn at det regnes som et graviditetssymptom? Da kommer vel jeg til å slite ekstra ille med det når jeg engang blir gravid.. eller? Huff, det er så utrolig plagsomt!! Føler med deg!!
-Lane- Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Jepp,sliter med det samme..og vi er mange her inne. Jeg sover med støttestrømper (fikk tips om det sist jeg var gravid) og det hjelper litt. Har også fått tips om en krem fra helsekost som heter "Revena" som skal være fantastisk. På meg funker den desverre ikke.. Ellers så pleier jeg å legge ei varm rispute på beina når det er som verst. Det avleder litt, men.. det beste er opp å gå. Trøsten er at det forsvinner når babyen kommer Også glemmer man det helt til neste gang man er gravid
*Belle* Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Skjønner veldig godt hvordan du har det! Har vært plaget av dette de tre siste mnd i svangerskapet og er i ferd med å bli gal. Sover maks 1-2 timer i strekk. Hvis jeg først sovner så våkner jeg igjen etter kort tid og må opp å gå. Det er det eneste som hjelper for meg. Begynner nesten å bli redd for at det ikke skal gå over. Men jeg stoler på innlegger over her og trøster meg med at det nå bare er dager igjen for min del. Hold ut ) Har hørt at magnesium-tilskudd hjelper for veldig mange. Dessverre ikke for meg, men det er verdt et forsøk. Det kan visstnok også skyldes mangel på jern eller folsyre. Du bør kanskje snakke med legen din om dette. Andre råd jeg har fått: Støttestrømper, ligge med bena høyt, sove med pute mellom bena, ulltrå rundt leggene, varme fotbad, kalde fotbad, avkjølende kremer, massasje, tøying, spise banan, drikke brennesle-te. "Restless legs" er et generellt fenomen som noen har også selvom de ikke er gravide. Står noe info om det her: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322926 Ønsker deg ellers bare masse lykke til og håper du får sove bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå