Gå til innhold

tror kanskje jeghar gjort noedumt nå..... uff

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har ei datter på 6 uker som ikke har bæsjet siden forrige lørdag, hun skriker og trykker og magen er veldg hard..trykker så hun blir helt rød..

fikk ett tips om å forme litt såpe fra ett såpestykke som en liten stikkpille å putte i rumpe det skulle få fart på sakene,,,

da det var gjort så begynte vi å vente da,, ikke noe bæsj kom,..

nå har det gått snart 90 min,, ikke noe bæsj enda..

hva gjør jeg nå..???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff... :/ har ikke noe erfaring med mini og det der... fikk du den langt nok opp da? prøv å legg henne på stellebordet og masser magen med olje?

Skrevet

vi hadde samme problem med gutten vår.. ne fikk baskjed om ikke å bruke såpe, kan irritere.. det jeg gjorde var å måle tempen og massere litt rundt endetarmsåpningen og ta lillefingeren litt innenfor.. da kom det og lillemann ble fornøyd igjen.. høres ekkelt ut, men hva gjør man ikke for å hjelpe de små da..

Skrevet

bruk tempen og lag litt roterende bevegelser, svært effektivt, nb husk å legge papir under rompa først

Skrevet

har tidligere lest her inne at man kan massere endetarmsåpningen en liten stund, og at det da kommer bæsj. Synest at det generelt ikke er så lurt, tenker at det kan skade refleksen eller noe der bak. Men kanskje det er verdt er forsøk nå? Sikkert ikke så greit å ha såpe i rumpen heller.

Ellers tenker jeg at det er best å vente til hun bæsjer selv - de sier jo at så lenge man ammer (om du gjør det) kan det gå opptil 2 uker før de bæsjer. Men selvsagt ikke noe særlig å se på at vesla har det vondt.

Skrevet

skjønner ikke hvorfor alle ABSOLUTT må bruke det såpestykket!!

Skrevet

gi babyen litt sviskejuice også masserer du magen med babyolje, hele tiden nedover for da dytter du det nedover på en måte.. dette pleier å få lucas til å basje på null komma niks:)

Skrevet

Du har ikke gjort noe dumt, det vil komme ut igjen.

Men jeg tror det er mer effektivt med et tempmål med mys olje på, og sette det inn. Rotere litt kan også hjelpe. Ellers har vi også god erfaring med å massere magen med olje.

Fullammer du? For da heter det seg jo at de ikke blir forstoppet.. Men plagsomt for dem når det tar så lang tid. Lykke til :)

Skrevet

Er det vanskelig å skjønne? Man ser at ungen sin griner og trykker til den er nesten blå, også har man hørt at såpestykket skal hjelpe... er da ikke så vanskelig det?

Skrevet

Jeg ville aldri ha puttet såpe inn i rumpa på mitt eget barn .Man skal ikke stole på alle råd man får.Hva i all verden skal såpe inn i rumpa være god for??????

Skrevet

Det er faktisk et veldig kjent tips mot hard avføring ytterst i tarmen. Skal i teorien smøre slik at det ikke blir så smertefullt å presse ut bæsjen. Men jeg syns olje hjelper bedre.

Skrevet

Hjelper vel ikke akkurat HI med å si at det der hadde jeg aaaaaaaaaaaalri gjort... Tenker hun har det fælt nok nå uten at du skal komme og være etterpåklok. Tror dessuten ikke at HI tør å prøve det igjen.

Håper det har ordnet seg for bebbisen din.

Er det forresten ikke veldig tidlig å gi svisker når barnet er 6 uker??

Skrevet

nei jeg ga lucas da han var fem uker, tynner det ut i litt vann, fungerer veldig bra, løser opp magen:)

man kan å ta en q-tip med litt grønnsåpe på å stimulere litt i tarmen, forsiktig, pleide mamma å gjøre til storebroren min da han var liten

Skrevet

Legg baby på stellebordet og maser/gnu under føttene til henne og press dem litt opp mot magen.. Det funka hos oss for noen dager siden..Var helt forferdelig å se på hvor vondt hun hadde, når hun ikke fikk den ut!

Skrevet

hei hei.. nå har hun bæsjet og er veldig blid og fornøyd,, og såpestykket kom utigjen...

men jeg har fått masse tips nå som jeg skal ta vare på....tusen takk...

Skrevet

Jeg lurer virkelig på hvorfor dere ikke kontakter lege når barnet deres ikke har hatt avføring på en uke??!!

Selvfølgelig er det vondt til henne nå da.

Dere må jo ikke la det gå så langt før dere reagerer!

Skrevet

Kommer jo veldig ann på hva de får som næring (som nevnt tidligere). Dessuten er det mange tiltak som kan prøves hjemme før man løper til legen.

Skrevet

Det kommer helt an påhva slags føde de får. Om de fullammes så er det so står ovenfor riktig, men hvis ikke så bør de ha avføring oftere. Om de får fast føde, så tror jeg de bør ha hver 3. dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...