Gå til innhold

Av og på med grøt


Mia_I

Anbefalte innlegg

Har akkurat starta å gi litt smaksprøver til pia vår på 5,5 mnd. Har holdt på ei drøy uke. Noen dager går det glimrende, det glir ned som bare det. Andre dager nekter hun å ta så mye som en halv teskje.

 

Noen som har grøttips?

Gir dere grøt før eller etter amming?

 

Sikkert vanslig at de er litt ubestemmelige i matveien, men kanskje noen har tips som kan hjelpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde en veeeldig treg start med grøten, men nå er den endelig veldig populær. På gode dager tok han kanskje 3-4 te-skjeer.

Etter tips fra helsestasjonen, lot jeg han ta på og leke litt med grøten, kline litt med fingrene og kjenne på hva det var jeg prøvde å putte i han. Det ble et herlig klin, men han elsket det! Gjorde det et par-tre dager, og etter det gikk det mye bedre. Full fart på spisinga ble det da jeg putta oppi litt fruktpuré (pære banan fra Nestlé og noe Småfolk-greier). Nå får det nesten ikke gått fort nok mellom grøt-skjeene. Og han får holde på skjea sjøl, sammen med meg, selv om det blir mye søl ;-) Men det funker og nå spiser han ganske bra posjoner to ganger om dagen.

 

Og forresten så ammer jeg etter grøten - om ikke det er krise og haster veldig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd med litt frukt i grøten, og da glir det jammen kjapt ned! Så det var vel smaken som var litt kjedelig da :-)

 

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går bedre da :-)

Jeg prøver å amme før vi gir grøt, for at det ikke skal minke på melka. Har hatt litt opp og ned med melk og jeg da... Men da tenker jeg at når det er tomt for melk, kan hun spise seg mett på grøt etterpå.

Hvis hun er veldig trøtt på kvelden, blir det pupp etter grøtmåltidet i tilfelle hun sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...