Gå til innhold

Angrer på janus-pysj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt endel nøstebarn tidligere, men synes den pysjen deres virket for tykk til vår vestlandsvinter og deler soverom med oss hvor tempen ligger på 16-20 grader. Kjøpte januspysj og den lukter bare sau...altså når jeg tar ham opp for nattflaske så er han alltid litt varm (veldig varm av natur) og så stinker det våt ull...andre som har erfaring med både nøstebarn og janus?

Ellers fungerer den jo greit, han er varm men ikke våt og svett slik han var i bomull.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en tynn pysj, min jente har aldri svettet i den. Og vi er ikke blant de som har det kaldest i huset. Så han høres litt varmblodig ut ja...

Synes egentlig den saue-lukten er god jeg. Likte det ikke før, men nå forbinder jeg det med datteren vår siden hun ligger på skinn.

men hvorfor lukter det våt sau? Er pysjen våt eller er det bare lukten?

Dere kan jo evt prøve med bommulspysj.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd januspysj, men sverger til nøstebarn sin. Er tykk men er jo frotte, så den er veldig lett og luftig. Brukt den sommer som vinter (nordlandssommer!)

Skrevet

Bomullspysj er utprøvd. Han var helt våt på ryggen og det var uansett hva jeg hadde over og under ham, kortermet, kortbukse osv osv. Så da prøvde jeg ullbody fra nøstebarn og det funket mye bedre så jeg gikk over til hel ullpysj.

Og ja han er litt varm når jeg tar ham opp og det stinker sau ,-( Blir nok nøstebarn på oss igjen ja

HI

Skrevet

Høres ut som body + sokker holder for den varme lille karen da ja.

Synes forresten at nøstebarn lukter veldig mye mer sau enn janus, for det er mer ubehandlet.

Et alternativ er ullrik - de har ullklær som kan vaskes på 60 grader. Har aldri kjent noe sauelukt der i gården. Den er tykkere enn janus, tynnere enn nøstebarn.

Janus sin er forresten egentlig en lekedrakt, så kanskje du kan bruke den på dagtid i stedet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...