Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er i uke 14 nå, har et barn på 2 år fra før. Forrige svangerskap var jeg i super form, gikk bare opp 7 kilo.. Denne gangen har jeg hatt hodepine i ca 14 dager på og av, og er svimmel når jeg reiser meg.. Jeg har skikkeli angst for å få svangerskapsforgiftning. Åsså er jeg så godtesyk!! Spiser hver dag! Har det en sammenheng, kan man lettere få svangerskapsforgiftning? Hadde det ikke i forrige, og i svangerskapsboka til mor og far som du får av sandvik er det 10 kriterier som setter deg i faresonen for å være mer utsatt enn andre, jeg har bare et av de og det er høyt sukkerinntak, greier ikke la være.. Tror dere jeg trenger bekymre meg? Vart litt langt og masete ta her men, egentlig veldig tåpelig.. Men takker så me om jeg får svar:)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Det høres ikke ut som om du har svangerskapsforgiftning. Det er veldig mange som er godtesyke under graviditeten, og det betyr ikke at man har svangerskapsfogifning av den grunn. Det er normalt å ha mye hodepine i svangerskapet. Vær obs på at sjokolade kan øke sjansen for hodepine. Det er normalt å bli svimmel når du reiser deg,og det kommer av at du får blodtrykksfall. Det motsatte er tegn på svangerskapsforgiftning, nemlig høyt blodtrykk. Ved svangerskapsforgiftnig er du ofte hoven i kroppen, har høyt blodtrykk, har eggehvitestoffer i urinen og trykk øverst i magen. Det er vanligst i siste del av svangerskapet. Prøv å glede deg over svangerskapet istedenfor å engste deg. Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Takk for svar! Følte meg bedre med en gang! Tror ikke jeg har det nå, men er redd for å få det senere.. Gleder meg kjæmpe mye til barnet kommer men engster meg ganske lett for ting som kan skje..
lotta72 har fått Anders Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg fikk svangerskapsforgiftning i begge mine tidligere svangerskap. La ikke på meg spesielt før det virkelig satte inn. Hadde ikke dilla på gotteri. Var hoven og hadde mye vann fra uke 25, så ble det virkelig mye vann fra uke 32-33. Eggehviten og blidtrykket begynte å komme et par uker senere. Ble lagt inn på slutten. Både mamma og søteren min har fått det hver gang, så jeg tror det er arvelig. Denne ganger er jeg 35 år, så jeg jeg får ekstra oppfølging. Er i uke 28, og har begynt med sjekk hver 3 uke. (foreløpig har jeg det fint, men mye vann) Husker at når blodtrykket steg, føltes det ut som jeg hadde drukket to glass vin.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Leste i forrige uke at svangerskapsforgiftning kunne oppstå etter 24 fullgåtte uker, så siden du er i uke 14, tror jeg ikke du trenger å være redd for det allerede nå...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Nei, jeg vet.. Litt dumt.. Men det høres skummelt ut i de verste tilfeller..:/
Mammare Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har også vært ganske mye plaget av hodepine, samt kan være ganske sløv og lett svimmel. Var innom legen min i dag i forbindelse med noe annet. Hun målte blodrykket med det samme jeg var der, og utbrøt at det var ikke rart jeg hadde hodepine så lavt blodrtykk som jeg hadde! Men selv om det visstnok var veldig lavt, så er ikke det noe farlig. Som hun sa, hun ville blitt mye mer bekymret dersom jeg plutselig fikk ofte hodepine i siste del av svangerskapet, ettersom det da kunne betydd sv.skapsforgiftning. (Noe det altså ikke gjør nå.) Jeg er forresten 21 uker nå, men har hatt endel hodepine lenge.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Tusen takk for det svaret mammare:)
Meg og gutten min Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 jeg hadde masse hodepine fra uke 13-17. dette har helt gidd seg nå. er nok veldig normalt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå