Gå til innhold

lyst å høre hjertelyd hjemme??


starup

Anbefalte innlegg

Lite tips:

 

Kjøpte hjertelyd monitor på ebay for en uke siden 230,- ink. frakt. tok ca 1 uke.

 

Jeg synes det var stas å høre hjertelyd selv i uke 11, så tenkte kanskje det er andre som også vil prøve. Litt vanskelig i starten å finne men fant den til slutt :) kjempe stas.

 

Link:

http://search.ebay.co.uk/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZcnpwhnsz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så pyse når det gjelder å kjøpe ting på nett, og ihvertfall når det ikke er norsk side.....

 

Men skulle gjerne hatt en slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. du må ikke by på det, velg en av de som har "buy it now" skrevet ved seg, da slipper du å by.

Du må melde deg inn og skaffe deg paypal, dvs registrere et visa/kreditkort.

 

Lykke til :)

 

Jeg er ihugga ebay shopper, har aldri hatt problemer med noe handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerte meg og prøvde å kjøpe den. La inn kortnummer og alt. Men så stod det payment cancelled!! Skjønner ingen ting jeg da.. Ble det ikke gjennomført da?! Er det noe sted der det går ann å se om du har kjøpt noe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du registerer deg på Ebay (du får din egen side) så

må du lage deg en "paypal account" før du handler dvs. registrere deg på paypal med kortnr osv.

noen ganger tar det litt tid før det registreres men sjekk på din egen side så ser du om du har kjøpt og event. trenger å registrere betalingen igjenn.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg den i posten,gleder meg til å teste den ut når storebror er lagt for kvelden...

Har dere som har den testet den?Funker den bra?

Klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo hatt den en stund nå, beste tid å prøve er morgen etter toalettbesøk og før du har spist. Lurt å høre på din egen hjertelyd først så du ikke blir forvirret :) barnet har ca dobbelt tempo.

Jeg lytter en gang i uken ca nå og har funnet den hver gang, bare å "rote litt rundt"

 

Fortell hvordan det går da :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg hørt den lenge...Så lenge jeg ville faktisk...Prøvde for morro skyld å telle ant.slag i minuttet,men det var ikke lett...=)

Gleder meg til å høre den igjen om en uke eller noe.

Et godt kjøp da=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått hørt hjertelyden også! Slet litt med å finne den først, før jeg skjønte at jeg måtte laaangt ned på magen ;-) Og så var jeg lenge litt usikker på om det var barnet jeg hørte eller meg selv (for jeg hørte at jeg har ganske høy puls selv!) inntil jeg i dag klarte å høre begge samtidig, da hørte jeg jo forskjell. Tok opp lyden, var så gøy å høre! Og så hørte jeg en og annen lyd som jeg innbiller meg kunne være bevegelser.

Har lest et eller annet sted at hjertelyden skulle være som en hest i galopp, men jeg synes nå mer det var en hest i trav eller noe sånt jeg da. Ikke så raskt som galopp?? Hva har andre hørt?

 

Det funket best når jeg brukte aloe vera gel, fant jeg ut, og så måtte jeg som sagt laaangt ned på magen. Jeg er i 15. uke nå. :)

 

Dette var kjempegøy, så tusen takk for tipset starup! Synes de prisene jeg så her i Norge var for høye, selv om de sikkert er mer proffe apparater. Dette gjør ventetiden på ultralyd 17. des litt lettere *utålmodig* hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre, jeg hører stort sett veldig rask puls men vet vell nesten ikke forskjell på galopp og trav, full fart hest er det nok uansett.

 

Hører mye annet også tror meste parten er mine magelyder enda, men en rar litt "Ufo liknende skooop- lyd" tror jeg kan være bevegelser. Lettest å høre på morgen før mat for da jobber ikke magen så mye.

 

Var hos legen på sjekk i går og hun synes vist at jeg hadde veldig stor livmor til å være i uke 13 så hun sa enten tvillinger eller så er jeg lenger på vei :) så da blir det haste UL i dag. Har ikke hørt 2 hjertelyder så kanskje bare en litt stor baby :)

Skal spørre litt om lydene i dag og raportere tilbake.

 

:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var nok bare en der inne men den var jammen fin :) full av liv og vi så den suge på tommelen. Ang lyder skulle det bli lettere å forstå når vi blir lenger på vei, så ingen konkrete tips... Men da står vi jo fritt til å tolke litt selv og det kan jo være like gøy.

 

Tudelu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da! Gleder meg til å få se den lille etter hvert jeg og.

 

Ja, da får vi bare stole på vår egen tolkning så lenge når det gjelder lydene hehe. :) :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle dele med meg det jordmor fortalte meg i dag da jeg spurte om det var mulig å høre hjertelyd.

 

Vær forsiktig med å lete etter babyens hjertelyd for lenge og for ofte.

 

Hun sa det ikke var bare bra for barnet.

Noe med varmeutvikling og at det var stressende for den lille.

Så bruk hjertelydmonitoren med varsomhet.

 

3d UL er visst heller ikke bra fordi det er mange flere lydbølger over lengre tidsrom enn vanlig UL.

Vanlig UL er forøvrig ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon,

Jeg lytter bare litt ca 1 gang i uken og det skal ikke være skadelig, men alltid bra å huske at all forstyrrelse vil merkes av barnet selv UL, sa de da jeg tok ul forrige uke.

Legen sa det er derfor barnet ofte strekker armene mot hodet/øre under undersøkelsen, de hører lydbølgene :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...