MathildeC Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Naar dere legger babyen deres, og hun graater, hva gjoer dere da? Ikke hysterisk graat, men saann "gi meg smokken tilbake"-graat. Tar dere opp og bysser til hun sovner? Hvis hun sutrer, hva gjoer dere da annerledes? Eller gjoer dere det samme som hvis hun graater? Jeg er saa i tvil om det jeg gjoer er riktig. Har erfart at hvis jeg plukker henne opp naar hun er urolig og prover aa sovne blir hun bare mer hysterisk. Og har lest at det motvirker det aa proeve aa sove. Men, det er jo forferdelig hvis jeg tar feil og jeg burde plukke opp og baere og baere til hun sovner... Hun er 3,5 mnd naa og det er nylig vi har begynt med litt faste leggetider.
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har vel egentlig ikke stemmerett siden jeg har en unge som sovner så fort han kommer i senga. Men jeg har hatt noen netter med surv pga den smokken, og jeg har bare gitt den til han og gått ut igjen og lagt meg uten å snakke med han, rett og slett fordi han som oftest sover men savner smokken. Hender jeg våkner av at han surver litt, men da ligger jeg og hører litt på hvordan survinga er, er det bare så sutring så går det over etter 1-2 minutter, hvis han har snudd seg på magen og ikke kommer rundt igjen så er det HYLSKRIK. Da er det bare å komme seg inn på rommet hans med en gang, for da er det som regel noe annet. Vi har et vennepar som har bysset sønnen sin til søvn ofte, og de får han ikke til å sovne av seg selv nå.. Han er 6 mnder gammel og hun er gravid med nr 2, så det er mye nattevåk der. Og hun sier at de må gjennom en skrikekur før det muligens gir seg- Tror bare du må finne ut forskjellen på survinga og finne ut hva som fungerer for å roe henne ned. Hylskriker hun er det jo greit å ta henne opp da, så hu ikke blir helt hysterisk. Jeg erfarer iallefall med min at hvis jeg tar det for seint tar det lenger tid før han roer seg igjen..
LisaColli Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 da snuppa var på den alderen gikk pappan inn og bysset henne litt, hvis ikke det hjalp fikk hun pupp:) tok henne opp tvert hun gråt vi. men hvis det var litt sutring bare, kunne hun få ligge litt ja.
Linda-Kristin=) Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 pappaen legger han da... han bruker å vugge han litt før han sovner og etterpå sover han som en stein, av og til hylskriker han mens han blir vugget men sovner etterhvert... legger vi han i senga uten vuggingsen, begynner han bare å hyle.. uff, høres så godt ut å ha en baby som sovner av seg selv i senga..
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Hvis han sutrer så får han smokken, hvis det ikke hjelper og han begynner å gråte (det er sjelden), så tar vi ham opp og bysser. Som oftest sovner han etter å ha sutrer litt og fått smokken 3-4 ganger. Han bruker vanligvis 10-25 min, og det blir stadig sjeldnere gråting og byssing. Han er 3 mnd. nå og vi har hatt leggetid mellom 22 og 23 den siste mnd. (vi er b-mennesker hele familien...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå