Gå til innhold

Hvordan merke at melken blir borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen som skriver at nå mister de melken.

Hvordan merker man at det skjer? Jeg synes at det ene brystet produserer så mye mer melk enn det andre. I natt forsov jeg meg til pumpingen og da våknet jeg opp med det ene brystet som en kjempe sprengt melon mens det andre bare var sånn litt sprengt. Jeg er redd melken blir borte fra det ene brystet ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hvis ungen aldri lenger er mett og det blir for faa vaate bleier er det vel fornuftig aa konkludere med at melka er "borte" eller for lite av den. Men jeg tror det er ganske vanlig aa ha en pupp som lager mer melk enn den andre. Selv har jeg det saann, og kjenner flere som har opplevd det samme. Hvis barnet ditt foretrekker puppen med mest melk og du bare ammer paa den siden blir det nok daarlig med melk i den andre puppen...ellers neppe noe aa bekymre seg for :)

Skrevet

hei!

jeg har det på samme måte som deg, det ene brystet er størren enn det andre. men jeg tror egentlig ikke at det produseres så veldig mye mer melk i det store brystet enn i det som er mindre.

men lurer på en ting? står du opp hver natt for å pumpe deg på det store brystet?

det som er med pumping... er jo at det er med på å stimulere til økt produksjon. så, jo mer man pumper, jo mer økes produksjonen... men skjønner at det er godt å lette på trykket da. :)

men for å svare på spørsmålet ditt; man kan merke at produksjonen er lav dersom barnet krever mer etter ammingen.

jeg har ikke pumpet meg siden lillemor var 3-4 mnd'er, eller noe sånt. jeg vil at hun skal styre produksjonen selv, og det har gått ganske greit. selv om det har blitt en del spreng innimellom.

Skrevet

Jeg står opp om natten og pumper begge brystene. Hun trenger ekstra mat på kvelden for da er hun veldig sulten. Synes det er enklest å pumpe dette om natten for da har jeg nok melk, og så vil jeg gjerne ha nattmelk nok en stund til for det er litt ujevnt om hun sover gjennom natten enda.

Jeg satser på at alt er greit jeg

Skrevet

Heisann!

Hør med en av ammehjelperne inne på ammedebatten, de er kjempeflinke. Dersom du har spreng i det er det jo noe der. Ammer du i det heletatt? Ble det minst sprengte tømt sist?

Det er mulig å miste melka i det ene brystet, men det er ingen krise, for det er fullt mulig å fullamme på ett bryst! (Tvillingmammaer og brystopererte gjør jo det...) (Jeg vet det er mulig fordi venninna mi mistet melken i ene brystet og fullammet på det andre.)

Du merker det best dersom ungen blir mett når det spiser av den ene puppen men ikke på den andre.

Når du pumper, får du mer utav det ene enn det andre?

Som sagt, hør med ammehjelperne, de er skikkelig bra trenet i dette. Det kan også være du finner relevant info inne på www.ammehjelpen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...