Vona Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Uh, nå er jeg helt utslitt her etter legginga av 3-åringen. Vanligvis er hun grei å legge, vi sier god natt og gir kos, og så legger hun seg til. Men av og til går hun liksom inn for å være vanskelig. F.eks så kan hun si at hun ikke vil ha kos, og om jeg da sier OK og går ut av soverommet, roper hun at hun vil ha kos. Går jeg inn igjen for å gi klem, snur hun seg bort og gjemmer seg under dyna. Og er det opp til henne, kan vi holde på slik hele kvelden. Det synes jeg ikke noe om, og vi prøver å lære henne at hvis hun ikke vil ha klem der og da, blir det ingen klem i det hele tatt. Resultatet da er hyling og atter hyling. Hun går ut av senga, vræler, roper og slår i døra, er virkelig helt vill! Hun har ei lillesøster som sover rett ved, så det er også noe jeg tenker på, at storesøster skal vekke den lille ved disse voldsomme utbruddene... Og så blir jeg jo så sint etter hvert når hun har holdt det gående utover kvelden, og det er det jeg liker dårligst. :-( Men jeg kjenner at jeg blir bare så utrolig sint av sånn oppførsel! Uff. Hva konkret ville dere gjort?? Setter virkelig pris på svar. )
ecde Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Hei Vona. Har hatt samme problemet med min snart 4-åring. Ble så sliten av det at vi kontaktet barnehagen for å få hjelp. Fikk da samtale med en barnepedagog som sa at legging skulle absolutt ikke forbindes med dulling og man skal være veldig konsekvent. Vi begynte å gjøre fra oss kosingen før vi kommer inn på soverommet og hvert "anfall" ble ignorert. Vi kommer bare inn på soverommet, legger ham i sengen og går ut igjen. Sier ikke noe, og ingen kos. Resultatet er at gutten legger seg uten et ord. Han prøver seg jevnlig selvfølgelig for å se om vi har blitt rundere i kantene, men så lenge vi kjører samme taktikk er det bare 1-2 kvelder før en lang god periode igjen. Lykke til.
Vona Skrevet 8. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2007 Vi har vært uten internett en evighet, men endelig kom jeg inn! Takk for svar! Flott, da kjører vi bare på som før. Hun gir kos og klem når hun er i senga, og benytter hun seg ikke av det, får vi prøve å ignorere protestene så mye som mulig... En må vel bare være forberedet på mye hyling og at hun står opp x antall ganger, og prøve å holde hodet kaldt og bare legge henne igjen uten å bli irriterert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå