Gå til innhold

Plagsom hoste i 1 uke nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hoster og hoster, holder det gående hele natten, da er den værst, men hoster MYE om dagn også.

Det er slimhoste og jeg har prøvd alt fra hostesaft til paracet, ingenting hjelper nevneverdig.

Hvor lenge skal jeg gå slik før jeg drar til legen? Kan det vær noe infeksjon av noe sort selv om jeg ikke har feber og er slapp? Jeg var syk sist helg, det var da det startet, da hadde jeg feber. Men nå hoster jeg, er snørrete og har hodepine.

Jeg har en jobb hvor jeg er mye ute og jobber tett sammenmed andre mennesker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ha lungebetennelse uten å ha særlig nedsatt allmentilstand.

Det er helt grusomt å hoste på natta, det som funker for meg er å ha hodet høyere, stable noen puter opp. Det er i tillegg viktig å drikke mye, slik at slimet ikke blir så tykt.

Skrevet

OK, det skal jeg jammen det gjøre. Rart at jeg ikke har tenkt på det selv, for jeg hever hodeenden på senga til jr når han er forkjølt...

Er lungbetennlse smittsomt, eller er det slik at noen bare får det fra en vanlig forkjølelse?

Skrevet

Det er mange typer lungebetennelse og årsaker til lungebetennelse, og det kan være smittsomt, men det varerer vel hvor syk man blir. Jeg mener at en øvre luftveisinfeksjon (en "forkjølelse") kan utvikle seg til en lungebetennelse,

Skrevet

Er det vanlig å hoste lenge? Er 1 uke lenge?

Jeg husker ikke når jeg hostet sist nemlig, derfor jeg spør så dumt :)

Skrevet

Jeg tror ikke 1 uke er så veldig lenge å hoste, har hatt lungebetennelse en gang og da hosta jeg i flere uker...kjedelig!

Du kan jo ta en tur til legen hvis du bekymrer deg, så får du antibiotika hvis det er infeksjon. Trasig å gå å hangle rundt hvis man kan få gjor noe med det. Fort gjort, et stikk i fingern og lytting på lungene!

Skrevet

Ja vi får se, drøye det litt iallefall. Hosten har blitt bare værre og værre, så jeg får se uti uken. Takk for svar linneha :)

Skrevet

Sånn har jeg hatt det i 2mnd nå, mistenker at det er enten bronkitt eller lungebetennelse. Har også hatt nedsatt almenntilstand disse ukene.

Jeg som du..hehe.. burde dra til legen å få tatt blodprøve, å er det bakterie så hurra for antibiotika, er det virus er det verre.

Skrevet

Huff, og jeg sliter etter 1 uke... ;)

Ja, og det er vel typisk at det er virus da så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...