Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 han får kun flaske og er 1 uke gammel. har prøvd å følge ca 3 timer mellom hvert måltid, men det virker som han ofte trenger mat før det. han lager sånne bevegelser som han gjør når han er sulten, og vil ikke ha smokken. er det dumt å gi oftere enn hver 3 time?
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Saa smaa bebiser kan ha veldig smaa mager og stooooort behov for mat, saa jeg vil jo tro du fint kan gi oftere. Kanskje 2 timer mellom paa dagen og sjeldnere paa natta. Bare ikke overstige den grensa for hvor mye mme (hvis det er det du gir) barnet kan drikke i loepet av ett doegn. Jeg ammet i hvertfall min soenn mye oftere enn hver tredje time, saa du kan sikkert gi flaske oftere ogsaa!
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Ellers skal jo de paa barsel kunne svare deg ogsaa da naar det er saa kort tid siden foedsel
emil`smamma Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 gutten min har fått mme helt fra han var 1 uke gammel.. det gikk ikke med 3 timer mellom hvert måltid her om dagen.. stort sett var han sulten etter 2 timer. så da fikk han mat annen hver time. ser ikke ut til at han har tatt skade av det Nå er han snart 12 uker og fortsatt vil han ofte ha mat igjen etter bare 2 timer.. noen ganger venter han 3. så tror det skal gå bra
amee Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Barnet regulerer dette selv. Noen spiser lite og ofte, andre mer og sjeldnere, finnes ingen fasit. Har ikke erfaring med flaskebarn, men jeg ammet han når han var sulten, og det kunne variere fra to til fem timer mellom måltidene på dagtid. Skulle det gå over stokk og stein kan du jo spørre hs om råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå