heiamagen Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har slitt veldig med å få i Nore tranen, han liker rett og slett ikke Møllers tran og spytter den langt ut igjen. Vi har derfor brukt D-dråper i stedet. Men nå har jeg fått budsendt (med svigermor) Eskimo-tutti-frutti tran og den er superdigg. Nore smatter og smiler og hvis han gulper lukter det aldri tran. Supert Den er litt vanskelig å få tak i men finnes på apotek tror jeg.
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Hei: den bruker vi også. Det er den reneste tranen på markedet! Kjøpes der du handler helsekost. Her går tran ned på høykant og det gjør storesøster også. Hun har sin egen flaske for hun drikker tranen rett fra flasken!
Millapril Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Så supert! Da skal vi prøve den, for den vanlige tranen mistet fort sin glans etter at vi begynte med fast føde. Da tror jeg Erica skjønte at dette ikke var noe godt. Så nå er det D-dråper her i gården, men vi vil gjerne prøve tran igjen! Takk for tips.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 ahh, takk for tipset :-) det skal jeg forsøke på snuppa! Har brukt d-vitamin dråper til nå, men ettersom ammingen blir naturlig mindre og mindre så kan det være greit å få i henne nok omega 3 også :-)
Bellen^2 Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Da Sebastian bare fikk mm ville han hverken ha tran eller Eskimo så da ble det d-vitamindråper, men etter at vi begynte med fast føde har Eskimo'en gått ned på høykant. Sebastian får nå fast hver kveld etter grøten, da blir det mindre gulp:)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Vi kjøpte den i dag, og de hadde den ikke på apotek men på helsekost. Det står fra 1 år, men damen mente at de kunne bruke det før. Det blir spennende å se om det faller i smak :-)
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg vet det står ett år på flasken, men jeg snakket direkte med leverandøren av Eskimo (kjenner produktsjefen, tidl. kollega) og de sier at om man halverer dosen, dvs gir 2,5 ml pr dag, så er det ingen fare. Eneste som kan skje ved såkalt overdosering, er at barna får diare! Og det er jo ikke farlig, bare litt ubehagelig. Lykke til jenter!
Millapril Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Da har vi gitt eskimo-tran for første gang og det falt veldig i smak her i hvertfall. Leste pakningsvedlegget, og for 0-1 år er dosering 2 ml. Erica smattet og smakte veldig på det nye, og kunne sikkert ha drukket mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå