Gå til innhold

Nødvendig med Cherrox i tillegg til Gore Tex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har jeg bare kjøpt Gore Tex vintersko til jenta mi, og ikke Cherrox. Gore Tex er jo vanntett, og dessuten puster jo ikke Cherroxene. Men jeg er litt usikker likevel. Er det nødvendig med Cherrox?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurte også på det samme, men endte opp med å kjøpe ett par gore-tex for de kalde dagene og vikint thermostøvler til dager som er kalde fra morgenen og som fort kan bli våte utover dagen:) Bor i trøndelagen og her skifter været like fort som jeg skifter sokker omtrent... Men anbefaler viking thermo istedet for cherroxer. De er mye mykere, lettere og tåler mer kulde...

Skrevet

Skal egentlig ikke være nødvendig. Spørs hvor du bor. Her i Oslo kan det jo bli skikkelig sørpe-vær, så vi valgte å kjøpe viking cherrox som ekstra sko i tillegg til gore-tex, fikk de på tilbud til 140 kr i Sverige i dag : )

Skrevet

Jeg vil svare ja! på spørsmålet ditt.

Gore tex er veldig bra og til all slags vær. Men på mildere høst/vinter dager rundt 0 grader og det er skikkelig vått og slapsete er Cherrox helt fantastiske.

Koster ikke mange kronene heller...

Jeg tror faktisk ungene brukte cherrox oftere enn gore tex sist vinter.

Skrevet

Var forresten ikke cherrox. De ser ut som gummestøvler men de er foret og mye mykere + at det er snøring øverst så de blir ganske så tette.

Skrevet

Jeg vil si at det er vel mer det at man trenger to par, og da kan like gjerne det ene være cherrox som er mye billigere. Selv goretex-sko blir våte av og til (når de står i vanndammer som er høyere enn skoene, feks) og da tar de ganske lang tid på å tørke. Og med 20 cm slaps og øsende regn (samtidig! helt vanlig i Bergen) er det stort sett gummi som duger.

Skrevet

Takk for svar! Jeg tror nesten jeg satser på å kjøpe Cherrox, jeg....

Skrevet

Vi har begge deler...

Skrevet

Se på de viking thermo.støvlene også:) Maser litt, men de er så mye bedre enn cherroxer, synes nå jeg da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...