LineTamara Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg anbefaler folk å lese denne artikkelen. http://www.sb.no/article/20071027/NYHETER/710270023/1052/NYHETER
julesklia Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg trenger ikke noen til å fortelle meg dette gjennom en artikkel. Synes det sier seg selv.
Zyan Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 håper flere velger bort ferber metoder og slikt.. kan ikke skjønne at folk velger å la barna ligge å skrike og bli redde etc.. Trygghet er nummer 1.
MathildeC Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Aaaaaaaargh jeg blir gal av denne uenigheten! Oerten forskere sier jo at man ikke skal ta barnet opp med en gang det lager lyd,det skal "laere aa falle i sovn selv", bla bla bla.. og jeg har stoettet meg litt til det. Vaert til stede, men klappet paa og gaatt igjen naar barnet har vaert rolig. Tenk om jeg paafoerer henne varige skader? Hjeeelp hvem skal man tro paa...?
Zyan Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 ikke sant! vær mamma, følg magefølesen.. Er veldig lett å høre på "kloke forskere", og overse hva man selv føler er riktig. Jeg tror på mine ting, som bla er mye nærhet og trygghet. Barn skal ikke ligge alene og gråte, for så og sove av utmattelse i sin ensomhet etter å ha forsøkt rope på mamma/pappa uten respons..eller hvor foreldre bare stikker hodet inn, "jeg er her, men nærhet og tryhhget får du ikke, men jeg er her, uti stua..." Andre må få gjøre som de vil, jeg som jeg vil...
MathildeC Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Man kan da vaere mamma selv om man orienterer seg om hva som kan vaere lurt i forbindelse med barn og sovn! Jeg tror jo at det er det beste for barnet aa laere aa sovne uten aa maatte bli baert paa f.eks. For da vaakner hun jo opp igjen senere og "ups", vi er borte. Men jeg er saa redd for aa ta feil, saa naar jeg leser dette blir jeg jo graaten naer selv om jeg foeler at de fleste foerskerne/barnepleierne har rett i det at barn kan laere gode vaner. Og samsoving har jeg ikke det minste lyst til, mest fordi sengen vaar er for liten. Hun sover rett ved siden av i sengen sin da..
Zyan Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 uff, håper du ikke misforsto meg. Mener kort og godt man selv skal bestemme hva man syntes er best. Og at jeg tror på min metode, og at andre må få mene det de vil selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå