LineTamara Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg anbefaler folk å lese denne artikkelen. http://www.sb.no/article/20071027/NYHETER/710270023/1052/NYHETER
rødt&blått Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Bra artikkel ja. Tror nok ikke JEG hadde hatt særlig god nattesøvn om jeg skulle hatt barna mine i senga mi i flere år, men at man skal ta hensyn til barnas signaler er jeg enig i. Liker ikke Ferber-metoden og skjønner ikke at noen klarer å gjennomføre den uten klump i halsen... Har heldigvis ei som sover hele natten nå, og som alltid har sovnet om kvelden uten protest. Men nattavvenningen var et problem her i huset.
FrøkenSprøken Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Men synes hun skriver alt for lite om hva HUN mener at vi bør gjøre. Min lille gullklump har fått pupp (og senere flaske) når han måtte ønske, og han samsov de første 5 mnd av sitt liv. Nå er han 19 mnd, og sovner uten problemer i sin egen seng hver kveld, men kommer over i foreldresengen første gang han våkner. (Ja, han er fortsatt våken om nettene.) Vi kommer til å fortsette å samsove til mini selv er klar for å sove i egen seng en hel natt. Enn så lenge er det viktigste at han har det bra, og at jeg får så mye sammehengende søvn som mulig. (Altså slippe å stå opp flere ganger hver natt.) Kjenner jeg blir litt lei meg når folk nesten kaller meg en dårlig mor bare fordi jeg ikke har "kustus" på ungen min når det kommer til soving. Samtidig er alle vi møter imponert over at han er så blid, trygg og tillitsfull. Hmmm... Lurer på når de skal se sammenhengen?
Sjalabais Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Super artikkel :-D Deilig å lese om et alternativ til Ferber og Naphaug!!
rødt&blått Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Måtte bare kommentere svaret ditt studentmamman!! Kjenner meg så godt igjen. -I min barselgruppe ble de barna som sov gjennom natten først, sett på som "flinke". Liksom litt status å kunne få barna til å sove en hel natt!? Jeg fikk melkespreng hver gang snuppa våknet, dessuten fikk jeg helt vondt i hjerterota da hun gråt. Om det fungerer for deg/dere å få barnet ditt over i sengen når han våkner om natta, så er du langt ifra en dårlig mor! Du bare gjør det som føles naturlig og gjør det du føler er riktig for dere. Min personlige mening er man bør følge barnets behov så lenge man kan og syns det føles rett. Vår helsesøster sa at snuppa måtte ihvertfall få "lov" til å skrike i 15 min. før vi gikk inn... helt hjerteskjærende synes jeg! Vi prøvde, men hun ble jo så redd og lei seg at hun hulket og hev etter pusten lenge etter at vi tok henne opp for trøst. Dette var ikke noe for oss! Hilsen enda en som har et utrolig tillitsfullt barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå