{Caro} Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 kan man få igjen no penger på f.eks NAV når barnet ikke tåler noe anna MME? jeg har prøvd alle de andre merkene på butikken,men de kaster jenta mi bare opp av.oxo er NAN HA 1 så innmari dyr i forhold,jeg har jo ikke melk selv,så vi må jo bare kjøpe den.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Hun kaster opp av vanlig NAN 1 også? Vet ikke om man kanskje kan få det på noe tilsvarende blå resept???? Hadde jo vært det mest logiske da, om jenta di ikke tåler noe annet......
{Caro} Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2007 hun kaster opp ja. når ha gått ca en time etter mat med MME fra butikken blir hun kjempe blek oxo ligger hun å brekker seg.det er helt forferdelig å se på...så fosser det ut! det ser ut som gulp først,men så kommer det masse gul magesyre som lukter som oppkast.hun blir kjempe slapp og uvell
Kondis som en murstein Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Uff, ta det opp med helsesøster eller fastlegen... Hørtes ille ut, stakkar ( (Vet dessverre ikke om man får noe støtte...)
{Caro} Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2007 jeg har tatt det opp med fastlegen og de sender det over på helsestasjonen. på helsestasjonen vet de jo ingenting... irriterende med dårlig helse personell
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg prata med apoteket på sykehuset. De sa at hvis babyen var nødt til å ha HA1 så kunne legen søke om å få det på resept.
moaas Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 hei:) min lille jente på 3,5 mnd har visstnok melkeallergi,så jeg må bruke nutramigen mme som jeg kjøper på apoteket..i tillegg til at jeg ammer ho...men har lite melk så ho må få flaske 3 gang i døgnet....når ho får vanlig mme fra butikk får ho utslett i ansiktet som ser ut som brannsår/blemmer,som forsvinner etter ca 2 timer...så sprutspyr ho.... jeg må betale 248 kr for 400 gram mme på apoteket,(svindyrt da 400 gram varer i ca 5 dager)men man kan få det på blå resept av BARNELEGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fastlege kan ikke skrive ut resept på mme,kun barnelege,pga at barnet må testes for allergier... det du må gjøre er å få helsestasjonen/fastlegen din til å søke barnet til barnelege,og gjøm alle kvitteringer på mme som du kjøper,for hvis det kan bevises at barnet har allergi,så får du betalt tilbake de utlegg du har hatt hittils....fryktelig tungvindt det systemet til helsevesenet.... du får ha lykke til.... klemmm:)))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå