Gå til innhold

student+deltidsjobb. skjønner ikke bæra!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

er fulltidsstudent, og jobber fast 3 hver helg, men en god del ekstra. Jeg har pratet med NAV, men møtte en utrolig lite hjelpsom mann som ikke ga meg svar på noe!! hvor mye må jeg tjene for å ha rett på permisjonspenger fra jobben? rekner man ut fra de 6 siste månedene? Så viss jeg har utbetalt ca2500 hver måned frem til termin vil de være mer lønnsomt med engangsutbetalingen?

noen jeg snakket med sa at alle har rett på de 33000..?? tillegg til permisjonspenger?? totalt forvirra jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alt er så forvirrende! jeg tjener ca 7000 i mnd(før skatt) ved siden av støtten jeg får fra lånekassen. jeg har hørt at man må ha vært i jobb 6 av de 10 siste mnd for å ha rett på permisjonspenger. i ditt tilfelle ville jeg regna på det og se hva som lønner seg. Du får jo da utbetalt ca 2500 kr i mnd i 10 mnd eller 80%av summen i 12 mnd. man må også tenke litt på feriepenger- får man feriepenger av engangsstønad? det får man vel av perm.penger...

I mitt tilfelle er planen å ikke ta alle eksamnene sånn at jeg får støtte fra lånekassen det året jeg er hjemme med baby'n. da får jeg ca 8000 fra lånekassen og ca 6000 fra jobben min. håper det er sånn som jeg tror...:-l

Skrevet

det svaret jeg fikk fra nav, var at man måtte ha minst 50% stilling for å få noe permisjonspenger.. jeg hadde en 30% stilling, og det var ikke nok... i tillegg må en jobbe 6 av 10 siste månedene eller noe..

jeg får bare de 33000, ike mye å leve av,, får heldigvis hele lånet fra lånekassa omgjort til stipend mens jeg er hjemme da. men uansett ikke noe å rope hurra for!

Skrevet

Det er ikke så dødsøkonomisk å få barn mens man studerer, nei.. Men det er jo bra at vi får fødselsstipend OG engangsstønad da, i det minste. Det tar jeg ikke som en selvfølge.

I tillegg får vi barnetrygd, ca 1000 kr pr mnd.

Skrevet

Du får enten engangsstønad eller foreldrepenger, ikke begge deler.. Så i ditt tilfelle vil nok engangsstønaden være mest lønnsom. Har ikke hørt noe om minimum% for å få foreldrepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...