LL79 Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Hvilke erfaringer hadde dere som måtte ta keisersnitt? Tok det lang tid før dere "kom dere" igjen? Mye smerter? Noen med positive erfaringer? Takker for alle svar
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Heisann! Her ble det hastekeisersnitt, uten problemer, stoppet på 9.5 cm åpning, og ble forberedt på det et par timer før, at hvis ikke noe mer skjedde så ble det ks. Syns jeg hadde lite smerter, trodde det skulle være verre. Men første dagen/kvelden var ikke spes behagelig. Men man får jo sm.stillende.Da føler du deg litt tråkka på innvendig, men d er ikke uholdbart! Dag 1 etter opr. var jeg oppe og gikk, men det gikk trått, syns nesten d var verst når jeg skulle rigge meg til for å amme på natten, og jeg måtte holde meg på magen når jeg skulle le. Men alt i alt så var det mere ubehagelig og "tungvint" enn smertefullt! Gikk fint når jeg kom hjem også syns jeg! Men noe ømt var det jo. så jeg har tenkt å be om ks ved en evnt nestegang, (fikk veldig stort barn nå, og tror nok ikke nestebarn vil bli noe særlig mindre..) jeg har ikke fått skrekken for å si det sånn! skal du ta ks eller?
HoochIsCrazy Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har bare positive erfaringer. Ser tilbake på den tiden med et smil, det var kanskje ikke en "vanlig" fødsel, men det var MIN fødsel:) Jeg fikk ikke opp å gå samme dag siden jeg tok keisersnittet så sent på dagn (14:04),men neste morgen ville de ha meg opp å gå og det gikk kjempe fint. Ikke veldig vondt,de passer veldig godt på at du får smertestillende løpende så det går fint. Etter hvert går det lenger og lenger mellom hver smertestillende så du vender deg mer til såret. Såret var ømt ganske lenge og jeg husker spesielt at å amme liggende var et mareritt da jeg skulle reise meg, men ellers plaget ikke såret med i det hele tatt. Jeg var vel meg selv 100% etter 3-4 uker, men det blir bare bedre og bedre for hver dag etter selve snittet! Alt i alt en kjempefin opplevelse!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg hadde akutt keisersnitt. Hadde mye mindre vondt enn jeg kunne forestilt meg. Oppe og gikk dagen etterpå, og tok smertestillende i to dager. Tok agraffene etter 5 dager. Var på sykehuset såpass lenge pga jenta. Kunne ha dratt hjem før. Tok det overhodet ikke med ro da jeg kom hjem, dum som jeg var, så jeg fikk en betennelsestilstand i livmoren. Måtte inn igjen til observasjon i tre dager, med mann og barn og det hele... Ikke noe særlig! Litt krøll ble det, men 8-9 dager etter keisersnittet var jeg helt smertefri, og følte meg stort sett som før. Liten pølse over arret, men den minsket betraktelig etter tre mnd. Nå er den stort sett borte, etter nesten sju mnd. Litt følelsesløst enkelte steder, men det er det eneste.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg var ikke oppe samme dag som jeg ble opr, (hvis det kunne virke slik i innlegget) kun opp på sengekanten. Hadde ks 07:48 . Men dagen etter er det som regel opp å stå for å få seg en dusj! Veldig deilig, også får en se seg i profil i speilet, det er ikke noe særlig pent syn... haha!
LL79 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2007 Takk for svar Jeg må mest sannsynlig ta keisersnitt ved en evt, ny fødsel, og da er det greit å høre andres erfaringer. LL
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 OK! IKKE noe å grue for som du sikkert har skjønt Da hadde i såfall ikke jeg ønsket det igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå