Gå til innhold

Vært sammen med familien til sambo i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... blant annet en nevø på fem år. Han ville at jeg skulle lese for ham, så vi leste flere bøker og blader. Han koste seg tett inntil meg i sofaen. Etterpå ville han ha meg med å spille kort, og jeg ble med. Til slutt satt vi i sofaen og spiste, og hvem skulle ligge/sitte oppå meg da? Joda, det var han selvsagt! Satt sikkert sånn i to timer! Og når jeg måtte gå, da holdt han meg fast!

Sambo satt ved siden av og må ha opplevd min magiske kraft! Jeg sa til sambo at han måtte leke litt karusell med ham, og han var så flink!

Hihihi...

Ikke nok med det.. det siste nye nå, kanskje litt vel too much: tok sambo med på hm barneavdeling og kjøpte et lite plagg;: skal kle på dyret og lage julekort, hihihi.....

Så nå kler vi på babytøy (jakke) på dyret... selvsagt har han den ikke på lenge, og heller ikke ute da! Tøy til hunder er jo så dyrt! Og unødvendig.. men litt gøy også da! Haha

Jeg har dessuten funnet ut av om jeg jobber en del overtid neste år, da vil jeg jo fint kunne få opptjent bra med permisjonspenger, så hadde ikke vært krise om jeg hadde blitt gravid nå! (Ulempen er at en vet ikke om en er oppegående nok til å kunne grie det, samt at jobben hvert år reviderer arbeidsoppgaver, og om jeg hadde gått ut i permisjon, da ville de sikkert blåst litt i min stilling...)

Ikke lett! Jeg vil bli gravid nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som en koselig kveld. Jeg har en sånn nevø selv. Skikkelig tillitsfull og god. Vil alltid at jeg skal legge han og lese for han..

Enig i at "klær" til hund er dyrt og spesielt i Norge. Jeg har kjøpt fine "gensere" til dyret vårt i Sverige til bare 50 kr. På "Rustad" faktisk. Hender de har fine ting til hund, katt og hest. Jeg er dessuten ikke så glad i mye av "klærne" de selger her uansett. Blir litt for mye for min smak med hettegensere osv. Nå er det sånn at lillegutt MÅ ha klær på når det blir kaldt ute da. Han er liten for rasen og fryser lett.

Angående overtid, så er jeg ganske sikker på at det ikke medberegnes i beregningsgrunnlaget for foreldrepenger. Spurte selv om dette på kvinneguiden.no og alle der svarte at det ikke gjelder. Det er bare hvis man f.eks. jobber deltid og tar ekstravakter. Med en gang det heter "overtid", så gjelder det visst ikke. Ganske kjipt. Jeg har fast månedslønn, men jobber litt overtid hver måned. Dette blir nok til et sted mellom kr 20- og 30.000 i året. Hadde vært fint å få med seg dette.. Særlig blir det viktig siden man bare får 80% av lønn når man man tar 12 måneder perm.

Skrevet

I dag byttet jeg genseren jeg kjøpte, måtte ha en størrelse større, hihi. Nå har han str 56 og det passer perfekt! :) Fant to skjønne gensere også, begge i hvit/beige med brunt på. Måtte bare kjøpe de også, de pakker jeg bort og skal spare til meg selv eller noen andre :) Kostet jo bare 39,50 pr stykk - og dessuten synes jeg det er så få gensere rundt om å oppdrive til babyer - kanskje pga genser er upraktisk?

Flott informasjon angående overtid, det skal jeg jommen meg finne ut av. I mitt tilfelle jobber jeg to steder, 50% på hver jobb. På den ene jobben har jeg mulighet innimellom til å jobbe mer i enkelte uker, da arbeidsmengden varierer. Vet du noe om det da? Blir isåfall "overtid" innenfor normal arbeidstid. Jeg skal jommen meg finne ut av dette, for det er jo avgjørende for meg. Jeg vil nødig ha utbetalt lite penger i permisjonstiden! (Men jeg vil ikke vente så mye lengre heller, haha, men har jeg noen valg? Sambo må jo bli klar...)

Vet du om "Rustad" har nettbutikk? Hvor i Sverige er det?

Klem

Skrevet

Si ifra hvis du finner ut av det.. Står så lite forklart på nav.no. Det står bare masse om at de vurderer subjektivt osv. Stoler ikke 100% på svar fra nettforum heller....

Jeg tror at du i ditt tilfelle ved å ta ekstra dager evt. to steder vil få full uttelling for det.

Jeg har fastlønn og fast arbeidstid. Dersom jeg f.eks. jobber til kl 19 får jeg overtidsbetalt for 3 timer (slutter kl 16 normalt). Da får jeg min timelønn + 50% ekstra for de timene. Evt. får jeg 50% av timelønn og kan avspasere tre timer i tillegg.

Dersom jeg tar en jobb til og jobber der fra f.eks. kl 16 til kl 19 hver dag, så vil jeg få uttelling for det fordi det ikke er overtid. Det er hvertfall slik jeg har forstått det.. Litt urettferdig hvis det stemmer mener nå jeg..

Butikken heter visst Rusta uten "d". Den finnes på Nordby kjøpesenter ved Svinesund.

Her kan du se litt av sortimentet til dyr. Rustad er egentlig en litt jallabutikk, men har en del ok og billige ting til dyr.

http://www.rusta.se/category.asp?kategori=Tillbeh%F6r%20husdjur%20Djur/Husdjur&c=78&sc=78

Skrevet

Hva slags hund har du forresten? Vi har en liten Dverg Pinscher.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...