Gå til innhold

Hva er "små barn" medisinsk sett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som har peiling?

Har en salve (kamferatum) som jeg gjerne skulle prøvd på minstemann, men det står at den ikke skal brukes på små barn.

Hva er det da? Under 1 år? Under 5 år? Ikke godt å si...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er forøvrig 9 mnd og veier ca 10,5 kg hvis det har noe å si.

Skrevet

Jeg erindrer at jeg leste et sted, tror det var på vitaminesken, hvor det stod, må ikke brukes av små barn 0-4 år.

Skrevet

Ok. Takk for svar!

Syns det er litt forvirrende at noe angis i alder, noe i kilo og noe i "små barn" =/

*Forvirret mamma*

Skrevet

Jeg ville definitivt definert et barn på 9 mnd som "små barn" i hvert fall, selv om jeg ikke vet helt sikkerr hvor grensen går.

Det er vel heller ingen definert grense kanskje? Jeg ville kanskje tenkt at under 5 år er små barn..., men det er min egen vurdering:-)

Skrevet

Ofte så angis medisiner i forhold til barnas kilo, noe som er mye mer nyaktig og et bedre mål får hva barnet bør gis og ikke gis. Men det er jo ikke alltid kilo kan brukes heller (Min 2.5 åring veier f. eks det samme som din gutt på 9 mnd), da det også kan ha med kroppens evne til å bryte ned, leverens modenhet osv.

Ikke lett det her..., men det kunne vært flinkere til å definere på pakken, f, eks skrive "må ikke brukes av barn under 3 år" ol. Kanskje de lar være for å motsette seg et evt. ansvar om det skjer noe. Veldig vanlig i USA i hvert fall. At man "sikrer seg".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...