Gå til innhold

Dere som har amma...hvordan er dette med utdrivingsrefleksen?

Anbefalte innlegg

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg merker ikke så mye av den...kommer kanskje maks ett minutt mens jeg ammer at jeg føler et trykk i puppene, og jeg ser at vesla må svelge unna samtidig som det renner fra den puppen som ikke er i bruk, men slik er det ikke alltid, og jeg ammer ofte og leeeenge!

Lurer bare på åssen dette skal være? Skal en kjenne et press hele tida? Eller er det bare i starten eller litt inni matinga? Får jeg sånn trykk så skjer det som regel etter noen minutter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også slik. Men ammer ikke særlig lenge. Utdrivnings refleksen min er litt treg avogtil kommer det ikke før etter ca 5 min. Men det varer ikke lenge, som en klo rundt brystet.

Skrevet

Jeg kjenner det sitrer når melken kommer, etter kanskje 10 sekunders amming. Etter et minutt er det over, og jeg kjenner ingenting resten av ammingen.

Skrevet

Har ikke kjent noe press, men hatt det på samme måte som deg. Barnet suger en stund mens det kommer litt, og så starter "flommen".

Skrevet

Kjente et lite stikk i puppen når utsdriningsrefleksen begynte, og så var stikket borte etter noen sekunder. Men melken flommet likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...