Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 som har dette til vanlig? utenom graviditeten?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Jepp - jeg har! Har vært plaget i mange år, og er fullt utredet, men de finner ikke noe og påstår at det er helt ufarlig. Har lært meg å leve med det, men det er ekkelt... Har vært tilnærmet bra under graviditeten (helt fantastisk!), men kan få litt hjertebank til tider - noe som mange gravide har.
Willis Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Ja det har jeg vært plaget med hele graviditeten. Har fått beskjed om at det har sammenheng med at jeg har lavt blodtrykk og hjertet hopper over slag med jevne mellomrom. Da faller pulsen og jeg føler meg slapp og sliten. Sånn er det bare. Er ikke noe farlig og mange mennesker har vistnok dette uten at de er klar over det en gang men akkurat når jeg går gravid og kroppen bruker all energi på vesla så føler jeg meg mer som en gammel sliten dame....... Regner med at alt blir bedre så fort hun er født.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 å gud så deilig å høre om andre som har dette!Jeg er ekstra redd for fødselen nå og er overbevist om at hjertet mitt svikter og ikke takler belastningen:( Skikkelig fødselsangst.. Kjekt å prate med andre som har dette. Jeg har hatt siden jeg var 15 år. Hopper over slag og får ekstraslag hver dag..Jeg har også lært meg å leve med det men kjenner angsten melder seg mer og mer nå..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg vet. Irriterer meg mest over legene som sier at "det er helt vanlig... MANGE som har det slik..." Vel, jeg har aldri hørt om noen som har det sånn som meg. HVER DAG (aller mest når jeg slapper av...) og blir i perioder livredd. Har også tenkt på dette med påkjenning under fødsel, men har slått meg til ro med at de har sjekket alt de kan, og ingenting skal være feil (selv om jeg ikke helt tror på det). Jeg har som sagt vært nesten helt fin under graviditeten, noe jeg finner ganske utrolig! Er veldig spent på hvordan det blir når babyen er født. Jeg har også dobbeltslag. Kjennes ut som om hjertet hopper over et slag, for så å "ta det igjen" neste slag. I perioder er det jævlig... Har hatt det siden jeg var ca 20 år, - 10 år snart nå.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Dette er akkurat som å høre om meg selv. Legene sier at alt er fint men jeg har aldri trodd dem,men må bare slå meg til ro med det. Har nesten blitt latterliggjort på ekg undersøkelser når de ikke finner noe. Men har prøvd å si til dem at det er i perioder jeg har det slik. Fikk ekg på meg i noen dager og det ble registrert slike slag men det var helt normalt fikk jeg beskjed om. Da må det jo vere at VI kjenner dem og ikke vanlige folk da?? nei jeg vet ikke... Jeg har fått stooor fødselsangst nå og er overbevist om at jeg faktisk dør og samboeren må ta seg av babyen.. Jeg er kjempe redd!!:(Tror ikke hjertet mitt takler stresset/presset... fordi jeg er plaget med dette fra før.. Snart hatt dette i 10 år selv.. Utrolig slitsomt!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Huff... Nå kjenner jeg jeg blir redd også!!! Har liksom lagt det bak meg,ettersom det har blitt så mye bedre nå, men nå fikk jeg panikk... Har tidligere sagt til mannen min at jeg er helt sikker på at jeg kommer til å dø ung pga det hjertet... :S Er du like plaget nå som før du ble gravid? Jeg har også gått med EKG flere ganger, og den gangen jeg skulle til spesialist hadde jeg en dårlig (bra??) dag! Masse utslag, og de var engie om at jeg var plaget... Veldig godt å få bekreftet at jeg ikke bare fant på. Har også forsøkt betablokker, men da ble jeg 1000 ganger verre.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Nei ikke meningen å gjøre deg redd altså. Jeg er bare så redd selv:) Jeg også er livredd for døden pga det hjertet.. Jeg er like plaget nå som før ja.. Skikkelig fælt. Innimellom knyter det seg i brystet og kjennes ut som at hjertet må pumpe ekstra hardt.. Snakket med noen på babyverden om dette og det var ei annen som og kjente sånne knytninger i brystet.. Jeg har aldri fått medhold i at "ja du er plaget" du er frisk og fin.. angst har de og skyldt på.. sånn er leger. ble aldri tatt på alvor.. La dette bak meg selv!Men nå som jeg er gravid kjenner jeg frykten er tilbake..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 Til deg som har hatt hjerteklapp i alle år men de ikke har funnet ut noenting... er det mulig at vi kan snakke en annen plass? trenger virkelig å snakke med noen som har det samme som meg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå