♥ McQueen♥ Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Har vært heldig og hatt en liten krabat som som oftest kun har vært våken en gang for natten og skal ha mat. Den siste uken våkner han heeele tiden og bare ligger og sutrer. Hjelper ikke med smukken en gang. Når han har lagt sånn en time to gir jeg opp og han får mat. Da sover han en halv time-time til før det er påan igjen.... i natt begynte han kl 22.30!!! La han ca 20.30.... Orker ikke mer... Han er 4,5 mnd og får kun pupp. Har prøvd med mme noen kvelder for å se om det var noe forskjell, uten hell..... Noen som har noen tips?? Er desperat...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Gi han en flaske velling til kvelds, eller begynn med grøt. Kan jo være tegn på at han ikke får nok mm.
heldigec Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Typisk respons, men: kan det være tenner? (min fikk tenner 4 mnd gml). Prøv å smøre gommene med smertestillende, eller prøv en paracet stikkpille og se om han gir seg av det. Da kan det kan tyde på smerter. Men jeg ville prøvd å gitt grøt også. Noen er mer sultne i denne alderen. Min begynte også å våkne oftere da, men heldigvis ikke såå ofte.
♥ McQueen♥ Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2007 Han klør innmari i munnen, men har smurt smertestillende på uten at jeg har sett noe resultat av det... Kanskje jeg får prøve en paracet i kveld da. Og kjøpe grøt i morgen om det ikke hjelper....
heldigec Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Du burde uansett kanskje snakke med helsestasjonen - de kan jo mye og har kanskje noen tips og hjelp. Ligger han på eget rom og i egen seng? (ofte sover de bedre da for de blir ikke forstyrret og lukter ikke mammas pupp hele tiden) Jeg ville uansett begynt å legge ham litt tidligere (gradvis) for det er ofte slik at babyer som legges for sent også får dårligere søvn og aldri oppnår den helt dype søvnen (i følge Naphaug). Min jente på 4,5 legger seg kl 19 nå (hun er egentlig legge-klar kl 18, men det synes jeg er i overkant tidlig!) Det er ikke mange ukene siden hun la seg mye senere. Jeg har erfart at radikale endringer (leggetid, flytting til eget rom) kan gi oppsiktsvekkende resultater.
♥ McQueen♥ Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2007 har ikke eget rom til han enda... flytter om ca en mnd og da får vi prøve på det. Får ta meg en tur på helsestasjonen i morgen og høre hva hun har å si... Takk for tips vertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå