d",)~^~^~ Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Selv sier jeg "Hei, det er ......" Ble opplært til at det var uhøflig å svare bare "hallo" Hvis jeg ringer folk jeg ikke kjenner så godt syns jeg det er litt irriterende å ikke vite om jeg snakker med rette vedkommende eller om jeg må spørre etter h*n.
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 På mobilen sier jeg "Hei, det er..." På hustelefonen sier jeg etternavnet vårt ;-) Er enig med at det er frekt å bare si "hallo"
Prins&Prinsessa Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Har bare mobil. Kjenner jeg nr sier jeg som regel "Hei ****!" Og kjenner jeg ikke nr sier jeg "Hei, det er ***" Oppdratt på samme måte. Uføffelig å bare si hallo eller hei. Men hei er da hyggeligere enn hallo?!?
Alba44 Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Svarer alltid "Ja, det er...". Både på mobil og hustlf. Er det skjult nr., så svarer jeg med "hallo".
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 sier bare hallo, når folk ringer på min mob. regner jeg med at de veit hvem de ringer til, + jeg ser selv hvem som ringer, men hvist jeg må svare på sambo sin tlf presenterer jeg meg med navn
BettyBoob Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 på hustlf : ja hallo det er ..... mobilen hvis kjent nr : hei!
Verbena Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Når det ringer noen som jeg kjenner godt (altså de er lagret på mobilen evnt jeg kjenner nummeret) så sier jeg mye rart gitt... Om jeg ikke kjenner nummeret elelr det er folk jeg snakker sjeldent med sier jeg vel stortsett : ja, det er xxxxxx. Hjemme hos mamma og pappa sier jeg etternavnet. Og hos svigers tar jeg ikke telefonen. Tar jeg mobilen til sambo eller venner/venninner sier jeg: hei, xxxx er litt opptatt nå. kan jeg gi en beskjed?
Økologisk_knekkebrød Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 "Ja, hallo" sier jeg, har blitt en vane. Har aldri hørt at det er uhøflig å bare si hallo. Regner med at folk vet hvem de ringer til.
d",)~^~^~ Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. oktober 2007 Ser egentlig ikke noe forskjell på hei og hallo. Skulle ringe en mor i klassen til sønnen min i sted og det er så utrolig irriterende når du får en litt likegyldig stemme i andre enden som bare sier "hallo". "snakker jeg med mamma`n til....?" spurte jeg da etter å ha presentert meg. Av tonen til hun i andre enden skjønte jeg at det burde vært innlysende for meg å se.......Da sitter jeg igjen med en følelse av å være dum som ikke skjønner hvem jeg snakker med ut fra et sløvt "hallo.."
ZamZam Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 Før sa jeg alltid "Ja, hallo det er ```````" , men her hvor vi bor er et sååååå mange tulloppringninger så nå har jeg lagt om til "Hva er det du vil!?" Hvis det er noen jeg kjenner så svarer jeg søtt at det er meg, eller hei xx
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 Når jeg svarer på ukjente nummer, jobbsamtaler o.l. sier jeg "ja hallo det er ..." Når det er noen som jeg snakker ofte med (venner og familier) sier jeg hei og så navnet på den som ringer. Hvis jeg ringer sier jeg "Hallo, det er ..... som ringer her du..." hehe, sier alltid det!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 28. oktober 2007 #12 Skrevet 28. oktober 2007 Hallo eller hei, sier jeg som regel. Skjønner ikke helt hvorfor jeg må si navnet mitt også når folk ringer meg. Når det er ukjente som ringer så sier jeg "hallo?", altså med litt spørrende tone. Hvis folk synes det er irriterende at jeg bare sier hallo så kan de bare la være å ringe meg!
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #13 Skrevet 28. oktober 2007 Hvis det er et helt typisk salgs- eller meningsmålingsnummer, eller ukjent nummer, så svarer jeg ganske kort "hallo" eller bare "Ja?". Men er det lokale telefonnumre eller numre jeg tror jeg kjenner, så svarer jeg "Ja, hei, det er (mitt navn)." På mobilen ser jeg jo oftest hvem som ringer,men svarer så godt som likt likevel. Er det gubben, så kan det bli litt av hvert til svar..... Ergrer meg over folk som ikke kan svare ordentlig i telefonen!
Twintipp og himmelblå Skrevet 28. oktober 2007 #14 Skrevet 28. oktober 2007 Nå har ikke vi fasttlf, så jeg ser jo alltid hvem som ringer på mobilen.. Svarer alt ettersom hvem det er.. Er det venner sier jeg gjerne, Næimen shabalais xxxxxx. Eller Neimen hei du... Eller noe sånt. Er det øvrige sier jeg som oftes Hei, det er (mitt navn).
d",)~^~^~ Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 28. oktober 2007 Nå er det faktisk slik at jeg ikke alltid vet hvem alle er i den familien jeg ringer. Ofte gjelder det foreldre til barn i barnehagen eller klassen til barna mine og da vet jeg ikke om det er mamma`n, pappa`n eller et storesøsken som svarer. Ikke alltid jeg vet fornavnet på den jeg skal snakke med heller. Når folk svarer med mer enn et ord så hører man jo om det er en voksen eller ungdom som svarer, så da kan man spørre etter kona, mora o.l.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 28. oktober 2007 #16 Skrevet 28. oktober 2007 på hustelefonen er det kun svigermor som ringer og gjerne flere ganger hver dag, så vi blir bare å svare.. Ja?!? Hehe
Den drygaste Skrevet 28. oktober 2007 #17 Skrevet 28. oktober 2007 Spør hvem som ringer, men vanligvis svarer jeg "andre enden?"
meg & to små vampyrer Skrevet 28. oktober 2007 #18 Skrevet 28. oktober 2007 Hei, hallo eller ja, det er ....(navnet mitt). Liker egentlig ikke å si navnet mitt for mange rare som ringer, mange man ikke vil snakke med, og av og til blir man oppringt av ustabile mennesker.
~Snublefot~ Skrevet 28. oktober 2007 #20 Skrevet 28. oktober 2007 Sier alltid bare hallo på mobil eller hustlf, men på jobben er det full pres. med avdeling og (for-)navn. Hvis jeg ikke vet hvem som ringer, vil jeg vite hvem det er før jeg innrømmer at jeg er meg:p Enten er jeg litt rar, eller kanskje bare brent av alle tulle- spørre- tigge- selgertlf...;-)
Arb.ledig husmor Skrevet 28. oktober 2007 #21 Skrevet 28. oktober 2007 På mobilen sier eg Hei eller Hallo om eg kjenner godt dem som ringe... Kjenner jeg ikke dem, eller det er ukjent nr, sier eg Hallo, det er xxxx... Heime hos mamma og pappa, sier eg også Hallo/Hei det er xxx... Da eg og min mamma høres veldig lik ut i stemma, fikk eg ikkje lov å bare si etternavnet vårt... For eg har tatt imot mange samtaler som skulle t mamma, og mamma har tatt i mot samtaler som skulle t meg... hehe
kua kalva,drektig igjen Skrevet 28. oktober 2007 #22 Skrevet 28. oktober 2007 enkelt å greit "hei" eller "hallo!, her hvor jeg bor er det heeelt vanlig
wirre;o) Skrevet 28. oktober 2007 #23 Skrevet 28. oktober 2007 mobilen, kjent som ringer. hei! Det er .... mobilen, ukjent som ringer. hei! Det er.. Om de ikke presenterer seg, sier jeg Hvem snakker jeg med? på jobben, Firmanavn, du snakker med... (ringeren presenterer seg f.eks som Finn, og jeg svarer) Hei Finn!
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #24 Skrevet 28. oktober 2007 Spørs hvem som er i den andre enden:) Er det naboen så er det: Å ædde nå du vil? Er det svigers så er det : Hallooouu(litt vanskelig å skrive det sånn man sier det) Er det noen jeg ikke kjenner så er det etternavnet vårt(også hvis jeg tar tlf hos svigers). Er det mannen min så svarer jeg ettellerannet kos. På mobilen sier jeg bare hallo hvis ikke det er noen jeg pleier å svare anderledes til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå