Gå til innhold

dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har fått tilbud av min stefar, om vi vil være med på julebord i år. Det er snakk om en hel helg på hotell. Men jeg har ikke særlig lyst til dette, da jeg vet det er snakk om masse fulle folk. Men kjæresten har veldig lyst. Så har jeg nå sagt at jeg kan bli med, dersom han holder seg til et par øl hver kveld. Men føler meg samtidig litt fæl som "sjefer" over han. Jeg mener at når han er ute med kompiser så kan han drikke så mye han vil, men når han er sammen med meg så holder det med et par øl. Er dette feil av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet.Horfor skal han få drikke å ha det gøy,mens du er gravid og sliten.? Jeg er i uke 27 og synes ikke kjæresten skal ut å drikke mens jeg sitter hjemme alene,,han jobber ganske masse så det er jo bare helgene vi har sammen.I begynnelsen av svangerskapet synes jeg det var greit at han dro med kompiser å drakk...men nå koser vi oss heller.Så bare si i fra til han va du synes og vil:)

Skrevet

Nei, jeg syntes ikke det er feil.

Det blir slik han har lyst til og da kan han ta litt hensyn til deg også!

Ikke noe moro med fulle folk når man er gravid og da er det jammen godt at kjæresten er mer eller mindre edru.

Kompromiss kalles dette :)

God tur og kos dere!

Skrevet

Vel. . . Jeg syns mannen din burde få bestemme selv. . . . :) to eller 10 øl . . .opp til han syns jeg. Greit nok at du er gravid,men han bør jo få bestemme selv . . . ? Sier til min mann at GJERNE gå ut, drikk til du stuper. . . Er ikke mitt hode som verker dagen etter:) noen fornøyelser må jo mennene få å de ni mnd vi ruger . . . !! Tenk alt VI opplever som DE ikke får kjent:) nei,la mannen få den ene helga til å ta de øl'a han vil selv:)

Skrevet

Hei! Synes ikke du er noe som helst urettfredig jeg, han får jo lov til å dra på julebord og ta seg noen øl. vet ikke hvor langt du er på vei, men hadde vel ikke vært stas om fødselen hadde startet for tidlig med en full mann heller....... Regner med at julebordet er november/ desember??

Det er jo ikke artig med masse fulle folk run dt seg når man er gravid, så fint om mannen tar litt hensyn til deg midt i all festiviteten.

Skrevet

jeg syntes han burde få drikke og kose seg. klarer vel å legge deg hvis du syntes det blir for mye og hvis du ikke holder ut like lenge som han. sikkert gøy for han å drikke og kose seg sammen med familien din og. syntes du er egoistisk som sier 2 øl, siden ikke du kan drikke...

Skrevet

hallo vi er jo to som er gravide.. syns så lenge ikke vi kan drikke, og det er vi som må gjennom alt, at de ikke trenger å dra på byen å drikke seg dritings hver helg..

greit med et par øl.. men ikke mer..

enig med deg jeg..

Skrevet

Synes gutta skal få bestemme selv jeg...

De som har vett nok unngår å drikke seg stup fulle fordi de vet at det kommer en dag imorgen også....

Det eneste jeg har sagt til min er at når det nærmer seg termin må jeg ha han i nærheten, hvis det ikke er noe arrangement eller noe da.

Har alltids noen andre som kan kjøre hvis han ikke er kjørbar dagen derpå, men skal være edru under fødsel...

Mannen min er sjelden på byen, men jeg prøver faktisk å få han til å leve livet litt før fødselen...

Tiden etter fødsel er blir kaotisk nok :)

Skrevet

Hei, jeg synes absolutt ikke du bør ha dårlig samvittighet for dette. Det er jo tross alt ikke snakk om en tur ut med gutta, men ett julebord med deres familie, og da synes jeg ikke det er for mye å be om at han holder seg noen lunde edru sammen med deg:) Ser mange skriver at han må få bestemme selv, men det er nå vel ikke noe mer rettferdig det enn at dere holder dere hjemme!? At dere drar, og han er måteholden med alkoholen høres ut som ett godt kompromi, da blir det kjekt for dere begge:)

Kose dere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...