Gå til innhold

3- eller 4-hjuling???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så smått begynt å kikke på vogn. Synes 3-hjulingene er finest, men en venninne av meg mente de var så ustabile og lite håndterbare. Meninger???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med at 3-hjulinger er så ustablie er vel en myte. De har nok blitt mye bedre og veldig gode med årene. Selv har jeg kjøpt TFK Joggster Twist. Jeg anbefaler å gå inn på Barnevogndebatten og lese litt i de innleggene der. Mange nyttige erfaringer folk har delt der.

Skrevet

Jeg har kjøpt en quinny freestyle, og jeg syns ikke den er ustabil.. Har ikke prøvd den til egne barn enda, men tantebarnet mitt (1 år) har sovet i den, når hun har vært her, og den virker kjempe fin.

Den er i allefall ikke uhåndterbar, den blir mindre enn en stor 4 hjuling, som simo.. Dessuten er den mye enklere å manøvrere.. Den snur jo på en 10-øring. Slipper å løfte den forran for å snu/svinge. Ser for meg at den er super på butikker o.l. :)

Skrevet

De jeg har diskutert dette med,mener at 3 hjulingene er no dritt. . . . Deres ord altså:) jeg har ikke prøvd de selv,men jeg velger 4 hjuling :) syns de er finest å jeg . . .

Skrevet

Hei! Eg byta ut simo kombi då guten min var ca eit år. Syntes den var tung og stor. Brukte mykje plass i bilen også Kjøpte då Quinny Freestyle, og har vore kjempenøgd med denne. Den er veldig stødig. Guten min sov i denne i barnehagen heile fjor vinter med pose, då han var 1-2 år. Har høyrt at nokon meiner den er litt liten, men det synst ikkje eg. Synst nesten at nokre av 4-hjulingane er for store i sportsvogndelen. Ungen druknar jo nesten. Og guten min er ikkje liten for alderen..

Elles er løysinga med framhjulet genialt. Den er også lett å leggja saman. Mange gode og gjennomtenkte løysingar. No skal me bruka Quinny Freestyle frå starten.

Skrevet

eg har vert strålende fornøyd med 3-hjulinger... har aldri tippet eller vært i nærheten av å gjøre d.

har hatt en quinny vogn i 2år som eg har vert kjempe fornøyd med og har no kjøpt tfk joggster twist=)

eneste minus med 3.hjulingen e at d e liten plass under vognen hvis man feks går å handler osv.

Skrevet

Jeg har spurt litt i forskjellige butikker og det de anbefaler er 4 hjul hvis det er vinter barn. Da måker de 2 første hjulene for de bak. Det er ikke ofte måkt og fritt for snø i landet vi lever i. :)

Jeg hadde veldig lyst på 3, men har nå endret mening etter å snakket med flere "eksperter". Hadde også lyst på litt små hjul som var løse, men disse anbefales kun hvis man er mye på senter ol. Ettersom jeg er mer glad i å gå, og syntes det er viktigere for mitt behov, har jeg endret mening der og :)

Men hør litt rundt før du bestemmer deg.

Skrevet

Ja, det er sant det med snø, men med Quinny Freestyle låser ein jo berre framhjulet om ein skal gå på tur. I tillegg er hjulet på ein måte ikkje heilt fast sjølv om det er fast, så ein kan på ein måte svinge litt likevel uten at det blir vinglete. Dette hjulet er heller ikkje mindre enn dei andre hjula. Er superfornøyd!

Skrevet

Har en med 4 hjul og en vogn med 3 hjul. er fornøyd med begge. forskjellen slik jeg ser det er at 3 hjulingen er lettere å manuvrere på senter osv. Ellers er det vel bare å kjøpe det en har lyst på..

Skrevet

Byttet ut Emmaljungaen etter et år med Teutonia 3-hjuling. Emmaljungaen var stor, lun og veldig fin, men ufattelig tung å trille på. Den tok stor plass både når vi hadde den inne og når vi skulle på butikken osv. Og ikke minst var det fryktelig tungt å løfte den ut og inn av bilen! Det er dårlig med magemuskler etter en graviditet. Vi har vært utrolig fornøyd med Teutoniaen. Den har tre hjul, jeg kan kjøre den over alt, og den tar så liten plass at jeg kan ha den ved siden av meg hvis jeg er på kafe f eks, eller skal gjennom kassen på butikken. Vekten er lav og jeg klarer faktisk å bære den opp trappene til leiligheten med en ett-åring sovende oppi. Vi får februarbarn denne gangen, og jeg kommer til lage et lunt, varmt og koselig lite rede til den nyfødte oppi trehjulingen. Gleder meg til å slippe slitet jeg hadde med den forrige vognen.

Skrevet

Jeg personlig syns 3-hjulinger ikke er fine.. Jobber selv med psykisk utviklingshemmede og forbinder 3-hjulinger med jobben, er det nesten alle der bruker.. Har selv valgt meg vogn med 4 hjul, men har venninner som har med 3.. Hver sin smak! :)

Skrevet

Vi har kjøpt Teutonia Prestige. Den har fire hjul, men tar allikevel svært liten plass.

Bagen er heller ikke så stor, men ikke for liten. Vinterposen passet helt perfekt nedi bagen.

Vogna veier bare 9 kg og det er flott nåt man bor i Oslo og skal ha den ut og inn på bussen etc:)

Skrevet

Jeg har seks vogner som jeg har brukt på min sønn som blir to i januar. Har ikke kjøpt dem altså...de bare ramler inn...men jeg har mye forskjellig vogn erfaring! her er mine inntrykk:

Små hjul er heeelt ubruklig med mindre man bare skal være inne..og jeg bor i Oslo.

Jo større hjul jo bedre.

Tre hjul er fint og lett å manøvrere, men bagen er mindre på dem og det føles godt å trygt med ordentlig bag så lenge som mulig. sønnen min vokste fort ut av quinny og Hartan bagen, og det er nesten ikke plass til pose på vinteren.

Tre hjul er veldig tungt i snø! selv med låsbart hjul! to spor er mye lettere enn ett..

Tre hjul har mindre kurv under vogna og det er vanskeligere å komme til.

Fire hjul tar større plass i bil og er ofte tyngre.

Fire hjul har stor bag, det synes jeg er viktigst denne gang, og kommer til å velge fire hjul. får jo baby i februar så en trenger litt plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...