MissAntrop Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Mulig jeg er hysterisk nå altså, men... Jenta vår på 7 mnd begynte i 5 mnders alder å prøve å komme seg frem på gulvet når hun lå på magen. Hadde ikke krabbeteknikken helt inne men ålte seg frem både hit og dit. Men så lærte hun å sitte og nå er det ikke mer progresjon i kravlinga hennes. Legger vi henne ned ruller hun på magen, reiser seg opp på armene og ser seg litt rundt. Så begynner hun å hyle - vil kun sitte. Nå er jeg redd for at hun ikke kommer til å lære seg å krabbe eller rulle fra mage til rygg...
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 nei,du skal ikke være bekymret enda. da snuppa vår var i alderen 8-9 mnd så ville hun verken reise seg opp på armene eller noe. hun bare "lå" der. ikke snudde hun seg og helsesøster ble hysterisk og ringe fysioterapaut . hun var langt ifra den grove utviklingen de "forventet" hun skulle ha i den alderen, men vettu hva? da hun var 13 mnd tok hun sitt første steg og har siden den dag løpt rundt som en galning. med andre ord : ting ender godt så ikke bekymre deg:) Datteren til venninna mi begynte ikke å gå før hu var nærmere 16 mnd gammel så utviklingen er SÅÅÅÅ forskjellig!
elinmamma Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Hvorfor setter dere henne opp? Dere gjør henne bare en bjørnetjeneste. Egentlig bør ikke barn sitte noe særlig før de setter seg opp selv. For da kan de, som du sier, hoppe over krabbe-stadiet, noe som er gunstig at de får med seg. Bl.a for læring av koordinasjon av armer og bein. La henne ligge og hyle litt, etterhvert finner hun ut at hun klarer å komme seg mer og mer opp selv.
MissAntrop Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2007 Nemi Isabellas mamma: Det var godt å høre Selv gikk jeg ikke før jeg var nesten 2 år og jeg er rimelig flink til å gå nå Vi satte henne i stol etterhvert for å gi henne mat. Så prøvde vi noen få minutter mens vi "Rodde til fiskeskjær" og slikt. Ja, jeg VET at de egentlig ikke skal sitte før de reiser seg selv, men nå er det nå en gang sånn og ja, jeg vet også at krabbing er en viktig del av utviklingen til barnet. det var nettopp derfor jeg startet denne tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå