Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har lagt meg til den ' uvanen ' å samsove med babyen på 2 måneder. Jeg er usikker på om jeg bør avvenne han med det eller om dette er helt vanlig? Jeg får han ikke til å sove alene. Han nekter å legge seg om det ikke er sammen med meg i senga og suge bryst. Jeg har forsøkt å legge han kl. 21-21.30 på kvelden med faste rutiner som bad, synge nattasang osv osv. men det er bare null salg..... gutten våkner igjen etter 10 minutt. Jeg forsøkte å amme for så å legge han, og det nyttet heller ikke. Til slutt forsøkte jeg å bysse han i søvn, det gikk ikke. Nå begynner jeg å bli nokså sliten og lei, har noen et tips til hva jeg kan gjøre nå?
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Hvor har du senga i forhold til din? Hva har du i senga? Er han vant til å sove i vogn om dagen?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Senga hans står rett ved siden av min. Hva jeg har i senga, hans eller min da? I min har jeg dyne pute sengetøy. I hans har jeg dyne, teppe, og legger noen tepper over kanten på sengen slik at han ikke slår hendene sine, jeg har også forsøkt å legge en brukt skjorte slik at det lukter mamma. Han kan forresten ikke se over kanten på sengen sin.... han sover ute i vogn ca. en time daglig, om jeg ikke går tur med han.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Hvis du klarer å sove med han i sengen kan dere jo bare fortsette å samsove. Vi gjorde mye det til han begynte å bevege seg i 6-månedersalderen.
Chunky81 Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 hadde det likt her.. umulig å legge gutten.... har bitt med at han må skrike seg i søvn når han er trett.. og sitte og roe han ned når han ligger i sengen sin... etter litt over en uke med gråting, så sovner han selv nå i sengen sin...
Lillebror og stoerebror Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 De trenger mammaen sin når de er så små, så tror ikke det er så farlig. MEN man må jo vanne de av med det etterhvert. Jeg la en dyne i senga til gutten min (noen bruker vognbaggen) for at senga ikke blir så stor. Mange babyer føler seg tryggere der. Lillegutt sovnet i senga mi om kvelden og litt om litt lot jeg han ligge i sin seng. La han der mellom nattmåltidene. Så i starten lå han der kanskje to timer, så økte vi litt om litt. Hos oss gikk det veldig greit heldigvis, var nok verst for meg for jeg savnet han i senga, men skjønner jo at han ikke kan sove der til han blir konfirmant. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå