Gå til innhold

Hvordan tover man votter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et par votter som er strikket for store slik at jeg skal kunne tove dem. Men ingen av oss kan tove hehe.

Veit at man skal vaske dem hardt, men hvordan vasker man dem hardt? Slenger de i maskinen på 60 grader?

Hadde vært kjempefint om noen kunne ha hjulpet meg litt. De er strikket i litt stikkende garn, altså ikke sånn babyull, men heller ikke av det tjukkeste og groveste garnet... =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer fra maskin til maskin egentlig. Jeg pleier å vaske på 60 grader. Hiv gjerne inn et annet plagg som skal vaskes også, så vottene blir slengt rundt litt. Vask med milo.

Skrevet

Så man skal ikke gnukke og gni med såpe og stå i?? Det er så enkelt?? Vaske på vanlig program?

Skrevet

Ja - ingen gnukking:) Etter du har vasket dem, så form dem litt. Putt inni hånda, for- og baksida pleier å filtre seg litt fast i hverandre.

Skrevet

Jøss. Ja da skal jeg teste det ut. Takk=)

Skrevet

Jeg pleier å vaske de på 40 grader sammen med et frottéhåndkle. Bruker flytende grønnsåpe, da pleier det å bli bra.

Skrevet

Hva slags grønnsåpe? Vanlig krystall? Jeg har medisinsk grønnsåpe, det funker kanskje ikke så bra??

Har putta inn et par håndklær og vottene.. veldig spent på dette=)

Skrevet

Jeg tover i vaskemaskin på 40 eller 60 grader, med en olabokse og vanlig vaskepulver, ikke skyllemiddel. Håndklær er ikke så lurt å bruke fordi de ofte loer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...