Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Er så slitsomt. Må bruke nesespray for å orke. + at jeg sliter med bekkenet,energien og vondt i hode. Gode tips mottas?
Erisa* Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Er det tett i nesa du mener med forkjølet?
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2007 Ja tett i nesa.Orker snart ikke mere av dette!
Erisa* Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er legestudent, og har nettopp hatt øre-nese-hals-termin. Der var en av eksamensoppgavene en gravid kvinne som alltid var tett i nesen, og behandlingen er steroid-nesespray, slik allergikere bruker. For eksempel Nasonex. Gå til legen din og spør om ikke du kan få en resept! Jeg er allergiker og har det derfor liggende, og har brukt det siste ukene. Er bare så tett hele tiden, men liker ikke å bruke vanlig nesespray. steroidene er bedre, i alle fall til langtidsbruk. Men de må tas hver dag, og virker forebyggende, ikke akutt. Så det hjelper ikke med en gang, først etter et par dager vil du merke noen effekt. Lykke til!
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2007 Trodde ikke nasonex skulle brukes av gravide. Har den fra før siden jeg sliter med bihulebetennelse, men har ikke turt å ta den i bruk. Kan den brukes over lengre tid altså?
Erisa* Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 I den nye legemiddelhåndboken står det at det er ingen grunn til å fraråde nødvendig bruk for gravide. Slik jeg har forstått det, er det tryggere med Nasonex enn f.eks Otrivin. Det er ganske lite som går over i blodet, virkningen er først og fremst lokal. Og det er trygt å bruke over lengre tid, i motsetning til f.eks Otrivin. Men du kan jo selvfølgelig forsikre deg ved å snakke med legen din! Men altså: må brukes jevnlig for å ha skikkelig virkning!
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2007 Takk for hjelp. Da skal jeg høre med legen til tirsdag. Var visst tom den jeg hadde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå