2010<32011<3 ?? Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg skal enedelig slutte med p-pilla og begynne å prøve. Jeg er så glad. Noen som vet ca hvor lang tid det kan ta før første eggløsning etter p-pille slutt? Jeg vil så gjerne bli gravid fort.
TePa Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Vi skal starte prøvingen så fort den kommende far kommer hjem i desember gleder meg! Etter p-pille slutt kan det vel både ta lang tid og skje rimelig umiddelbart, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og vente å se (noe som ofte kan vere veldig vanskelig!)
Truseprinsesse Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Om jeg ikke er gravid nå, så er jeg novemberprøver også!
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg starter i midten av desember:) Gleder meg sånn og synes det er så kjekt med dette forumet hvor vi kan følge hverandre og hjelpe hverandre med tips og råd:)
1222 Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Hei, hei ! Samme her, vil gjerne fort bli gravid:-) Har akkurat startet å prøve denne måneden. Veldig spent på om noe skjer der inne i disse dager. Prøver å slappe av og ikke tenke for mye på det, men det er vanskleig å la være..:-)
AO3 Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Nå er ikke det nøyaktige tidspunktet bestemt... Men med litt flaks kan jeg kanskje bli desemberprøver? Første dag med folat i dag, feels good!
tuppa prøvd lenge Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 vi begynner å prøve neste syklus. jeg har litt skrekkblandet fryd men mest fryd da:)jeg venter mens nå om en uke ¨å da er jeg blitt prøver!vi ble enige at vi kunne prøve denne måneden som var også men når vi fant ut at vi skulle det så var eggløsningen over:Phehe så vi er offisielt prøvere når mensen kommer om en uke:)
Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Har sluttet på pillen for 2 uker siden, men begynner prøvingen etter neste menstruasjon så det blir vell midt i november:). Gleder meg nå ja, håper det er en spire på vei før jul:)
oktober24 Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 Vi er også novemberprøvere, og førstegangsprøvere!! er kjempespente!! Slutta på p-pillene i slutten av oktober, så vet ikke hvordan syklusen min er enda.. men prøver fordi!!
Molleline Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Vi prøver også. Men siden jeg ikke har fått mens etter å ha slutta på p-sprøyten for 1/2 år siden har jeg ikke anelse når jeg evt. kan ha eggløsning.... Men vi har bestemt oss for å prøve mens vi venter. Eggløsning kommer først....
Solbakken, junispire 2012 <3 Skrevet 17. november 2007 #11 Skrevet 17. november 2007 Vi vurderer å begynne å prøve nå i november, men har bare tatt folat i litt over en uke, så er litt redd for at det er for tidlig... Noen som vet om man faktisk bør ta folat en hel måned før man begynner å prøve? Har EL om en ca, en uke, så da får jeg evt. bare tatt folat i to uker før vi begynner å prøve...
miepia30 Skrevet 18. november 2007 #12 Skrevet 18. november 2007 Er mange myter om at P- piller gjør at det tar lengre tid for å bli gravid enn om man ikke hadde brukt piller. Men det er ikke tilfelle (med unntak av en bestemt p pille type hvor det i snitt tar en syklus lengre å bli gravid). Så da kan det altså skje når som helst, 50% klare bli gravide i løpet av de første 3 mnd, og nesten 90% vil klare det i løpet av første året. Har to venninner som sluttet på P-pillene og begge ble gravide 2 uker etter Selv har jeg akkurat sluttet med pillene, ikke for å prøve å bli gravid men fordi jeg ikke trengte dem, hadde ikke kjæreste og ikke sex. Men uups, det fikk jeg fort. Så vi har vært litt uforsiktige og det er sånn jeg har havnet inne på disse sidene. Har en sånn rar føleles av at jeg kan være gravid. Hmm. Og er jeg ikke det kommer vel lysten raskt av å være inne på disse sidene. Bli babysyk av slikt. Lykke til
AO3 Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Dette var jo gode nyheter! Hvilket merke er det snakk om, forresten? Blir litt matt av statistikken - 50% blir gravide innen tre måneder. Wow, tenk om det blir oss?! Jeg er litt født pessimist akkurat på dette området, jeg har fått det for meg at det kommer til å bli veldig problematisk å bli gravid, uten at jeg egentlig har dekning for å tro det. Litt slitsomt, egentlig. Men jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Vi har jo ikke engang begynt å prøve enda, det nytter jo ikke å lage et problem ut av noe som ikke en gang er et problem enda! Nå ble jeg ikke november/desemberprøver, men i går sa jeg til sambo at jeg kommer til å spørre ham på nytt i januar, når jeg er ferdig med p-pilleesken jeg holder på med nå. Så får vi se hva han sier da! Om han trives i sin nye jobb, sier han sannsynligvis ja.
1222 Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 Hei Solbakken! Jeg har ikke noen vitenskapelig dekning for å skrive dette, men min oppfatning er at det er ikke sååå fryktelig farlig om du ikke har tatt folat i en mnd før en evt befruktning. Det er jo mange som blir gravide uten at det er planlagt, og de har jo ikke selvfølgelig ikke tenkt på å ta folat:-) Tror ikke du trenger å bekymre deg i det uendelige ang dette:-)
1222 Skrevet 19. november 2007 #15 Skrevet 19. november 2007 Hei! Hvordan går det med folk her, noen som har noe nytt å komme med ang prøvingen? I skrivende øyeblikk, vurderer jeg å gå på apoteket for å kjøpe en test. Er nå 6 dager over IKM. Men nekter egentlig å tro at jeg kan være gravid allerede etter ett eneste forsøk.... innbviller meg at det er innbilt svangerskap..hihi :-) Noen fornuftige meninger?
jannike86 Skrevet 22. november 2007 #16 Skrevet 22. november 2007 Jeg har nå byttet ut p-pillene med folat, og det er en veldig spennede periode nå. Håper på en baby til høsten -08 )
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #17 Skrevet 22. november 2007 Ja, vi ble enige om å prøve i slutten oktober. Så da sluttet jeg på pillen jeg gikk på, og håper masse på at jeg skal være gravid. Noen som har erfaringer med Cerazette? Om de kan endre syklusen din ? Jeg hadde første mensdag 2.november, som varte i cirka en uke. Og i slutten av forrige uke, så opplevde jeg å våkne av en utrolig vond korsrygg, ømme bryster og vondt i magen (som om det var skikkelig mye luft jeg ikke kunne få ut). Har fortsatt ømme bryster, men det andre gikk over etter en dag. kan jeg være gravid? I såfall skulle jeg være 2 uker og 6 dager på vei. Kan man allerede da kjenne at symptomer? Og vil det da vise seg på en graviditetstest?
Solbakken, junispire 2012 <3 Skrevet 24. november 2007 #18 Skrevet 24. november 2007 Hei, Takker for svar 1222:) Har snakket med fastlegen min og hun mente at dette ikke var noe problem i det hele tatt, så lenge jeg bare er flink å tar det i første trimester. Har EL til uken, så da blir vi "novemberprøvere" vi også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå