Gå til innhold

Nekter å ligge på magen..noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt lille nurk på 3 måneder nekter plent å ligge på magen. Jeg prøver innimellom å legge han i mageleie, det er jo viktig for nakken og ryggen, men det som skjer er at han hylgråter som om noen skulle prøve å drepe han. Hulker virkelig som om han har vondt eller er livredd, og når jeg tar han opp igjen greier han ikke å roe seg ned igjen. Hulker og gråter til han stort sett sovner og hulker i søvne. Uff, det er grusomt å se på, hva skal jeg gjøre? Nå har jeg bare kuttet ut å legge han på magen, jeg orker ikke at han skal ha det sånn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt hatet også å ligge på magen.

Måtte venne han til det sakte ved å holde ham på brystet mitt mens jeg satt i stresslessen, så lente jeg meg tilbake litt etter litt.

Skrevet

Altså flere ganger om dagen, over en periode.

Det gikk bedre når han fikk trent nakken og ble sterkere. Når han da var blitt vant til å ligge på magen oppå brystet mitt begynte jeg å ha ham på magen på gulvet, bare en liten stund om gangen.

Anonym med stresslessen. :)

Skrevet

Hei. Snuppa vår er/var også sånn. Har blitt litt bedre nå. Vi lar henne ligge på magen på en dyne i sofaen, der er det mykt og hun tolererer det litt lenger enn om hun ligger på matte på gulvet. Hun ligger også på magen korte stunder på fanget, jeg har knærne mine litt opp, da blir det ikke så tungt for henne å løfte hodet. På stellebordet synes hun stort sett det også går greit å ligge på magen. Har bedret seg litt etter litt og hun tolererer flere og flere minutter. Vi har stått på og ikke gitt oss, men er grusomt når hun nesten får anfall og gråter og gråter, kjenner meg igjen i din beskrivelse. Vi tar henne opp før hun begynner å gråte ordentlig.

Skrevet

Prøv litt innimellom hver dag, så kommer det etterhvert. Mi jente var også sånn. Nå er hun 7 mnd. og liker endelig å ligge på magen, så det er nok bare å ta tiden til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...